Har sprungit vilse i Watt och Kelvin träsket. Har ett 300 liters med ca. 40 växter och en fin blanding fiskar. I dag har jag 2*70 watt mh 10000 kelvin. För växternas välbefinnande vill jag ha en ny belysning som också gynnar fiskarnas färg. Har tittat på en armatur på Aquastyle med två mh 150w två T5 rör + moonlight. Är det något att sattsa på eller kan ni som kan något ge mig ett råd på vad jag egentligen behöver.:confused:
Jag skulle skaffa en co2 anläggning samt börja med pmdd istället.
Du kan lösa utfärgningen av fiskar och växter genom att skaffa ett par lysrör till. Det går att "tona" karet genom att välja olika rör och på de sättet ta fram färgerna på fisken.
Själv har jag kört med 1 watt litern(som de skulle bli om du bytte) och de gick åt grymma mängder näring och co2, lite slarv med gödningen så syntes de direkt.
Jag saknar inte heller att behöva rensa ut växter ur karet med 2-3 dagars mellanrum.
Jag kör redan med pmdd och har planer på att använda Easy Carbo i sället för co2, vet att det inte riktigt går att jämnföra. förstod jag dig rätt NiXoN det är ok att satsa på den armatur jag tittat på 2*150w mh, 2*54w T5+moonlight????
Jag kör redan med pmdd och har planer på att använda Easy Carbo i sället för co2, vet att det inte riktigt går att jämnföra. förstod jag dig rätt NiXoN det är ok att satsa på den armatur jag tittat på 2*150w mh, 2*54w T5+moonlight????
Vad är en co2 anläggning och pmdd för något? Jag är en total nybörjare och vet inte vad dess termer betyder så jag ber om förståelse för mina tillkortakommanden.
Jag är intresserad av svaren på trådskaparens fråga. Mitt blivande kar är på 200x60x60.