Litet sydamerika-kar

#1 - 29 januari 2005 08:10
Jag hade tänkt starta upp mitt 92 L akvarium som sydamerikakar, men med tanke på storleken så är det ju inte så mycket som får plats. Har funderat på följande kombination:

* 4 regnbågsciklider (1 hane + 3 honor)
* 4 corydoras julii
* 10 rödmunstetror
* 1 liten ancistrus

Är det något speciellt jag bör tänka på? Tror ni det finns möjlighet att öka på någon av fisksorterna något eller är de fullt med dessa charmtroll? :)
#2 - 29 januari 2005 09:40
[QUOTE=Fred fish]Jag hade tänkt starta upp mitt 92 L akvarium som sydamerikakar, men med tanke på storleken så är det ju inte så mycket som får plats. Har funderat på följande kombination:

* 4 regnbågsciklider (1 hane + 3 honor)
* 4 corydoras julii
* 10 rödmunstetror
* 1 liten ancistrus

Är det något speciellt jag bör tänka på? Tror ni det finns möjlighet att öka på någon av fisksorterna något eller är de fullt med dessa charmtroll? :)[/QUOTE]

Låter rätt bra bara att du no ska öka lite på corydorasen fö dom e stimfiskar o vill va minst 6 st helst fler.
jag själv har ett sydamerika kar på 112 liter där ja har 6 röda fantomtetror o 3 fjärilsciklider o o till veckan får ja nog min clownplecon det har blivit gansga algit nu ne ja inte haft nån mal eller nåt annat .....
#3 - 29 januari 2005 11:10
Ett lite originellare malval än Ancistrus/Otocinclus är Parotocinclus.
mvh Daniel
#4 - 29 januari 2005 11:52
[QUOTE=daniel60]Ett lite originellare malval än Ancistrus/Otocinclus är Parotocinclus.
mvh Daniel[/QUOTE]

Daniel, har du någon länk till någon artbeskrivning? Sökte på parotocinclus på zoppets artbeskrivningar utan lyckat resultat. Skulle gärna ha något mer originellt än vanlig ancistrus! :)

Annons