Går i planerna att skaffa ett akvarium till, runt 200L, och givetvis så funderar man på vad det ska vara för fisk i. Nu tänker säkert många att inte en till som vill fråga vad man kan ha för fisk i akvariet! Nej nej inget sånt, Vet att jag skall ha Multispinosa par i det. Har sökt på forumet och hittat många bra trådar om dom så det är jag nöjd med.

Nu till saken, efter att ha läst en del trådar om CA så är det många som har invändningar om hur många man kan ha i ett 150-250L stort akvarium. Är själv ingen expert så jag tänker inte säga hur många, men jag ville mest dela med mej av en sak. Har nämligen sett ett litet akvarium med 4 par av Zebror, plus att det var någon större ensam individ och några yngel. När jag var där och tittade så hade minst 2 par rom som dom vaktade. Satt ett tag och tittade och kunde inte se några jättegräl direkt. Hade tyvärr inget att mäta akvariet med och ingen där som visste hur stort det var, men jag gissar max 220L.

Säger inte att detta är rätt eller ngt sånt utan ville bara dela med mej. Ska se om jag inte kan komma dit igen och ta lite bilder.

om det är någon som är intresserad, annars får ngn ta bort detta långa inlägg... ;-)