Sacramotisynglen växer så det knakar. Matas med nykläckt Artemia och frysfoder flera gånger om dagen. Man börjar se lite täckning på dom nu också. Kul kul! Scalarerna har lekt igen och det blev full fight när sacramontishanen snabbt som attan skulle luncha i sig rommen. Nu måste vi få upp det nya karet snart. Vill inte att scalarerna ska trycka längre i 125liters. Malarna ser man ju bara vid matning men dom växer också fint dom små tjockisarna. Endlers gör ju som endlers gör - ynglar av sig exakt hela tiden. Om nån månad är det dags att sälja bort ett gäng skulle jag tro. Äppelsnäckorna är riktigt läckra och börjar bli stora och fina. Köpte en ny vit/blå idag men jag mår bara dåligt när jag tänker på det. Hornbach vet onekligen inte hur man tar hand om dom stackars snäckorna.
CR-räkorna är det flera som bär rom igen. Kul Kul!
Nya karet står på testfyllning mitt i vardagsrummet. I helgen ska det tömmas och det är dags att börja avveckla det gamla som har växt igen som ett ogräshål..
Passar på att göra lite reklam för min Artemiakläckare. Helt suverän! Man lägger äggen i kanterna, när dom kläcks simmar dom genom labyrinten in till mitten mot ljuset där man trendfast lyfter upp dom i en liten sil. Jag doppar den sen i ett snapsglas (Med vatten i såklart :D) och suger upp dom med en liten spruta. Klart att pytsa i karen!
Fasen va min hand såg tjock ut på bilden.. :mad:
Glad Påsk på er där ute!