Liten Synodontis.

#1 - 5 juni 2008 14:22
Är lite sugen på att ha en Synodontis i mitt 180L Tanganyikakar.. Har lite multisar och comrecisseps i det nu.. Skulle det funka och vad finns? Vad har ni för erfarenheter?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 5 juni 2008 14:53
patriksg skrev:

Jodå petricolan funkar bra - du får dock räkna med att de är yngelrövare.
#4 - 5 juni 2008 18:51
Okej, nästan alla firrar i mitt kar är ju yngelrövare :P Men det är inte bara mot munruvare dom snor yngel av då? Eller snarare lägger sin rom i deras och sen äter Synodontis yngel upp andras yngel?
Kjell Fohrman
Administrator
#5 - 5 juni 2008 19:06
patriksg skrev:
Okej, nästan alla firrar i mitt kar är ju yngelrövare :P Men det är inte bara mot munruvare dom snor yngel av då? Eller snarare lägger sin rom i deras och sen äter Synodontis yngel upp andras yngel?

Nej dom är inte göklekare - det är bara multipunctatus som är göklekare
#6 - 5 juni 2008 21:21
Vad heter det dessa är då?

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=792 Lägger äggen bland munruvare och substratruvare? Vad är då göklekare?
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 5 juni 2008 22:16
patriksg skrev:
Vad heter det dessa är då?

http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=792 Lägger äggen bland munruvare och substratruvare? Vad är då göklekare?

Påminner mig om att jag borde uppdatera artbeskrivningarna någon gång då eller då:p
När jag skrev denna artbeskrivning för 6-7 år sedan visste man inte med säkerhet.
#8 - 5 juni 2008 22:59
Påminner mig om att jag borde uppdatera artbeskrivningarna någon gång då eller då:p

När jag skrev denna artbeskrivning för 6-7 år sedan visste man inte med säkerhet.

När du ändå är igång kan du ändra artnamnen inom Synodontis till femininum - angelica, granulosa, multipunctata...
Dags att lära sig 32 nya namn... den som orkar kan läsa mer här.
Bilagor:
#9 - 5 juni 2008 23:04
patriksg skrev:
Är lite sugen på att ha en Synodontis i mitt 180L Tanganyikakar.. Har lite multisar och comrecisseps i det nu.. Skulle det funka och vad finns? Vad har ni för erfarenheter?

Glöm inte Microsynodontis-arterna - de verkar riktigt roliga. Borde inte vara omöjliga att beställa.
#10 - 6 juni 2008 06:01
Microsynodontis är trevliga malar, men jag skulle nog inte hålla dem tillsammans med A. comrecisseps.
En annan liten trevlig tanganyikamal är Synodontis lucipinnis.
#11 - 6 juni 2008 08:11
Micke skrev:
Microsynodontis är trevliga malar, men jag skulle nog inte hålla dem tillsammans med A. comrecisseps.

Nä, kanske inte. Och inga arter verkar finnas i T-sjön.
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 6 juni 2008 08:30
När du ändå är igång kan du ändra artnamnen inom Synodontis till femininum - angelica, granulosa, multipunctata...

Dags att lära sig 32 nya namn... den som orkar kan läsa mer här.

Också det är nu fixat

Annons