Liten Neontetra

#1 - 30 juni 2004 21:04
Jag har 10 neontetror varav en är väldigt liten och smal.. Alla var lika stora när vi köpte dom.. men den har knappt växt.. När jag matar fiskarna så ätar alla andra glatt medans den väntar tills alla ätit klart.. och då får den inget.. har den tur så får den en liten bit. Vad ska jag göra?
#2 - 30 juni 2004 21:05
Prova mata på två ställen i akvariet samtidigt.
#3 - 30 juni 2004 21:07
Det har jag testat. Jag har t.o.m testat på 3 ställen men mina andra glupska fiskar äter allt och han väntar snällt nere vid botten!
#4 - 30 juni 2004 21:18
Vilken korkad fisk! [:)]
Tror du inte den får i sig tillräckligt med mat ändå? Annars får du väl ha den i en liten yngelbur ett tag, men det är ju inte så kul för fisken.
#5 - 30 juni 2004 21:21
Avvaktar och ser vad som händer!
#6 - 1 juli 2004 08:08
Matar du bara med flingor? Kan ju testa nåt foder som sjunker lite lagom fort, som t.ex. räkmix eller pellets/granulat. Mina kardinaltetror skulle nog hellre svälta ihjäl än att ge sig upp till ytan och slåss med de andra fiskarna.
#7 - 1 juli 2004 09:00
JAg har sånt där foder som både ligger på ytan och sjunker men alla adra fiskar som ligger i mitten av akvariet och äter äter upp det även mina andra neontetror.. Men den kan nog va sjuk eftersom den inte växer..!

Annons