liten fisk med lite fart i

#1 - 19 november 2006 10:10
Hej!
Har rel nyligen startat ett lite akvarium på ca 40 L.
Det är nu bebott av ett guppy par, ett platy par och några små red cherry räkor (riktigt coola! :) ).
Finns det utrymmer för ytterligare någon fisk i mitt kar? Har någon isf något förslag på någon fisk med lite mer fart i? Guppysarna sommat mest högt upp i karet, och platysarna oxå för den delen (även om de rör sig lite mer i nivåerna). Kanske man kan ha nån fisk som simmar lite lägre?
Stort tack på förhand!
#2 - 19 november 2006 10:15
Annanasen skrev:
Hej!

Har rel nyligen startat ett lite akvarium på ca 40 L.

Det är nu bebott av ett guppy par, ett platy par och några små red cherry räkor (riktigt coola! :) ).

Finns det utrymmer för ytterligare någon fisk i mitt kar? Har någon isf något förslag på någon fisk med lite mer fart i? Guppysarna sommat mest högt upp i karet, och platysarna oxå för den delen (även om de rör sig lite mer i nivåerna). Kanske man kan ha nån fisk som simmar lite lägre?

Stort tack på förhand!

Det finns många kvicka firrar men då får du skaffa större kar...vill inte platys ha större kar än 40 liter ? :(
#3 - 19 november 2006 11:52
Det blir säkertligen ett större kar snart...men började med detta eftersom jag fick det.
Platyna är små än så länge, så jag hoppades/trodde att det skulle vara ok så länge... Men kanske bäst att i detta karet nöja mig med de fiskar jag har isf.
#4 - 19 november 2006 16:06
Guldbarber är livliga vackra och lättskötta, men dom kräver ett större akvarium.

Annons