Lite tips :)

#1 - 28 februari 2009 10:13
Godagens!

undrar bara vad är den bästa sätt att lyckas ynglen överlever i akvariet?

Föräldrarna vaktar som dom ska under dagen men jag misstänker att någon fisk kan snuva en o annan yngel under natten

Har haft en omg yngel från palleterna men dom levde drygt 3dagar innan dom försvann såg dom senast i morse men inte nu när jag har kollat till i akvariet
#2 - 2 mars 2009 10:33
Saruman skrev:
Godagens!

undrar bara vad är den bästa sätt att lyckas ynglen överlever i akvariet?

Föräldrarna vaktar som dom ska under dagen men jag misstänker att någon fisk kan snuva en o annan yngel under natten

Har haft en omg yngel från palleterna men dom levde drygt 3dagar innan dom försvann såg dom senast i morse men inte nu när jag har kollat till i akvariet

Ha gott om gömställen och så vidare. Men vill du verkligen odla massor med yngel, så är nog ett lekakvarium bäst, där föräldrarna får gå för sig själva.
#3 - 4 mars 2009 10:17
Ja ok jag ska försöka att fixa till mer gömställen för dom för jag har inte möjlighet att kunna ha dom annat akvarium

Funderar om man ska en lampa under natten så dom har lättare att se när en natt aktiv fisk försöker ta ynglen

är det bra ide? :)
#4 - 4 mars 2009 12:13
Saruman skrev:
Ja ok jag ska försöka att fixa till mer gömställen för dom för jag har inte möjlighet att kunna ha dom annat akvarium

Funderar om man ska en lampa under natten så dom har lättare att se när en natt aktiv fisk försöker ta ynglen

är det bra ide? :)

om du har en lampa tänd under natten så blir det ju aldrig natt.

låt det vara släckt under natten o låt naturen ha sin gång...

Annons