Lite inredningstips skulle behövas!

#1 - 25 december 2004 00:33
jag har ett 200 l akvarium i vilket jag för tillfället har tre växter. Dessa håller på att dö :S så jag skulle behöva lite tips på växter som går "bra ihop med" neontetror,svärdbärare, black molly, guppy och guldbarber och eventuella gödningsmedel som är bra för dessa växter. Jag skulle också behöva inredningstips på hela akvariet.. Som till exempel om jag ska köpa stockar, stenar, snälla hoppas på svar gör allt för att mina fiskar ska må bra.. TACK PÅ FÖRHAMD!
#2 - 25 december 2004 00:52
Även om vissa av dessa fiskarna trivs i lite smått olika vatten, så triv de utmärkt när det är neutralt (ph 7). Detta brukar vara bra för de allra flesta växterna.
Vad du bör ha för växter beror lite på smak, men också på belysning och co2. De flesta växterna går att ha utan co2, men stark belysning är ofta en fördel. Sen kräver växter näring, och där brukar det bästa vara att köra med sk. PMDD. Man göder med tmg (Tropica master grow), Micro eller NutriSI för att ge växterna de mickroämnen de behöver. Samt KNO3 och K2PO4 för makroämnena. Kolla runt lite på växter som har det ljuskrav du kan tillfredställa här på zoopet, och se om du hittar något snyggt :)

Annons