Lite Hjälp Tack

#1 - 10 januari 2007 22:08
Undrar vad för fiskar som tycker om detta och vad jag kan ha i den det är en låda på ca:112 liter och hur många :D

Fick inte upp bilden så det blir en länk

#2 - 10 januari 2007 22:57
Såg väl trivsamt ut...

Vad du vill som inte behöver ha större akvarium klart... :p

Har hört någonstans, är inget proffs, 1 cm fisk på 2 L, men det tycker jag personligen är lite överbefolkat... ;)

Kolla att de passar ihop... Inga långa fenor att knipsa i med cyklider... Artakvarium tror jag fisken tycker bäst om eller sällskap med få sorter...
Jag har blandat lite, vill ha levandefödare med mycket yngel... :p

Tyckte att det såg djupt och lågt ut och det gillar cyklider men då kanske du ska ha mer "grottor"... Kakaduor är fina och roliga, många här pratar om Snäckletare och Multis...
Jag tror att du får mer svar från proffsen om du bestämmer dig för en fiskgrupp...
#3 - 10 januari 2007 22:58
Sök på artbeskrivningen och åk även ner till akvarieaffären och kolla in vad du gillar, skriv upp namnen och sök sedan på dessa. Det är nog roligare att ha fisk som du själv gillar, och inte vad andra säger åt dig att skaffa. Det beror även på vad det är för typ fisk du vill ha, ciklider, ungfödare, malar mm.
Kan vara lite delade meningar med att fråga i affären, då de tex en del gånger tycker att man kan ha Plecostomus i 100 liters kar.
#4 - 10 januari 2007 23:32
ok tackar för svaren.. Ville bara ha lite ider... funderade på skalarer men dom är ju för stora för detta kar... Så jag får la sticka till affären en gång till och titta det är inte lätt att bestämma sig det finns ju en del att välja på.. Någon bra "dammsugare" alg/all ätare som ni kan rekomendera?
#5 - 10 januari 2007 23:38
Ancistrus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=315 är en kandidat, även om karet är i minsta laget. Det beror även där vad du ska ha för fiskar, då räkor är ganska fräcka och ett gäng sådana äter en del alger. Ett stim Otocinclus http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=329 passar ockå bra.
#6 - 10 januari 2007 23:44
Ok får se vad dom har här i stan det är lite ont om algätare i denna affär...
#7 - 10 januari 2007 23:53
Kör 3 mil norröver så ska jag guida dig till vad du vill ha!
#8 - 11 januari 2007 00:00
Men dom där Ancistrus står det att dom blir ca 13 cm varför funkar dom då inte i ett 55 liters akvarium? För molly funkar i 55 liter och dom blir ju 10 cm.
Bara fundera lite :)
#9 - 11 januari 2007 00:27
ansjo skrev:
Kör 3 mil norröver så ska jag guida dig till vad du vill ha!

Jupp jag kommer upp en dag...

Annons