Har ett nystartat 375-kar (ca 5 veckor snart) med 10 citrontetror och 5 Siamensis.
Har tänkt ha 4 Cacaduides och 10 Scalarer i karet oxå samt ytterligare 10 Citroner.
Fick nu bara en liten småtokig tanke i huvet där jag började fundera på om det ev kunde vara möjligt å köra Discus istället, även om karet skall vara sällskapskar.
Jag vet att Discus är "svåra" och krävande, och hela idén är väl kanske inte helt allvarlig för tillfället (även om jag på sikt kan se mig som Discusägare).
Jag måste endå fråga nu när tanken bara lixom dök upp...
Skulle det funka att köra 4-6 Discusar i detta kar under förutsättning att man valde Discus istället för Scalare, samt att man bytte Siameserna mot ett gäng otosinclus och skippade Kakaduorna alt. valde t.ex fjärilsciklider istället?
Hur är det med de andra förutsättningarna. Alla växter samt teknisk utrustning står med i mitt akvariegalleri på min Zoon (adressen står i signaturen).
Tanken är nog mest det att jag anser Discus vara väldigt fina och verkar intressanta, samt det faktum att jag inte tycker att de flästa vuxna scalarer är särskillt attraktiva.
Men men...är nybörjare, har dåligt med pengar och ett relativt litet kar...så jag antar att det är i princip omöjligt. Skulle dock vilja ha svar på mina frågor i vilket fall.