Lite frågor om co2 hemmabygge

#1 - 28 november 2004 18:42
Sett lite tips om dom här egna hemmabyggena av co2 man kan göra med 3 stycken petflaskor, det är ingen risk att det kommer jäst i akvarievattnet eller så på nått sätt? Fiskarna mår inte dåligt av det? Kan vattnets värden på något sätt förändras och vad gör man då?

MVH
Åhsa
#2 - 28 november 2004 18:55
Med 3 flaskor?
har använt mej av 2st en med jäst och en med vatten som renar... men risken med jäst i vattnet är ju inte stor genom reningen i flaska 2 men om den blir helt lol och börjar baksuga så är det ju risk för jäst i vattnet :/.

2. Fiskarna mår inte dåligt av det men växter mår bra
3. Det kan svikta i pH värden så håll koll på dom den första tiden och stäng av anlägningen på natten när inte växterna tar upp co2.
#3 - 28 november 2004 19:28

Hej Åhsa !

Om du tänkte ha det i ditt diskuskar så avråder jag bestämt !!

Diskusar gillar inte att ph't åker jojo, med diskus så duger bara tub/regulator/ph-controller !
#4 - 28 november 2004 19:37
Tackar för tipsen då slipper jag lägga ned möda på att pröva för det var just i discuskaret jag tänkte ha det, testar någon gång istället i en liten burk med endast växter så småningom..

mvh
Åhsa
#5 - 28 november 2004 19:43
Om man ska lägga ner sig till mer känsliga fiskar och co2 finns det ju som oveb skriver lite dyrare men bättre tuber och anlägningar...

Annons