Lite frågor?

#1 - 2 oktober 2004 20:33
Jag har lite frågor.
Jag ska köpa ett nytt 160liters juwelkar. jag undrar då om jag kan ha dem här fiskarna tillsammans:
1 eldstjärt
2 kakaduaciklider
2 nyckelhålsciklider
5-10 sorgmanteltetror
1 clown pleco
1 golden nugget
2 mosaikguramis
3 skalarer?
Sen undrar jag om jag kan till dem här fiskarna bygga ett litet stenröse i mitten och sen ha en 2 kokosnötter som lekhålor till cikliderna och sen ha rötter/rot, och grottor av skiffer. Växterna tänkte jag ha vallisneria sorter, javamossa, javaormbunke, nålgräs mm har ni lite förslag på växter som finns i dem flästa akvarieaffärerna.?
#2 - 2 oktober 2004 21:04
Jag hade kanske funderat på att inte ha så många sorter och kanske försökt mig på lite "kontinent-sortering". Kanske skulle hoppat över eldstjärten och guramisarna och kanske väntat med skalarerna. Sorgmantelteror vet jag av egen erfarenhet att de kan vara lite näpsiga så de hade jag också tagit mig en funderare på. Skall du ha ett stim i 160 liter så skall du nog ha lite fler än fem för att de skall stimma bra. Bara vad jag tycker! Det kommer säkert bli jättebra!! Berätta hur det blev.
Mvh/Maria
#3 - 2 oktober 2004 21:12
Ja jag berättar hur det går men det tar ett tag för jag ska köpa akvariumet efter jul. Men jag får se vad för fiskar mm det blir. skriver här när jag köpt akvariumet mm.
#4 - 3 oktober 2004 13:13
Nu har jag tänkt om lite och jag ska börja med dem här fiskarna:
3 skalarer
2 kakaduaciklider
10 sorgmanteltetror
2 clown pleco
4 sebra botior
1 eldstjärt
Akvariumet kommer att köpas efter jul om inte ändringar förekommer.

Annons