Lite feedback !!!

#1 - 27 september 2004 15:52
Hejsan alla!
Tänkte bara skriva och berätta att jag startat mitt nya 250-liters!
Det är mitt första akvarium så jag tänkte att ni kanske kunde ge mig lite feedback på hur det ser ut!
Hade varit roligt och höra vad ni tycker!

....haj!!!!
#2 - 27 september 2004 16:34
Lite snålt med växter för min smak... Vad ska du ha för fiskar?

mvh Drakulla
#3 - 27 september 2004 18:18
Jag har tänkt ha i mer växter. Det blev dessa vid första inköpet!
Jag hade tänkt ha slöjstjärtar. Jag vet jag vet, dem skitar ner och de är missbildade och allt annat negativt jag hört och läst här på zoopet. Men det är bara så att jag tycker dem är mycket fina!
#4 - 27 september 2004 18:57
...smaken är som baken, delad!
#5 - 27 september 2004 19:00

Grattis ! Kul att du börjar med en vettig storlek !

Skippa stjärtarna, kör sydamerikanskt (subjektivt så det räcker va !)

#6 - 27 september 2004 19:11
Snygt! Vad har du för bakgrund?
/Lasse
#7 - 27 september 2004 19:44
Ärligt talat så är jag osäker men tror det var Juwels bakgrund, 2st jag kapade till och silikona fast.

Än en gång så kommer jag att köra med slöjstjärtar!
Kanske blir ett till kar i framtiden eller så kanske jag byter fiskar längre fram. Men nu är det slöjstjärtar som gäller!
#8 - 27 september 2004 20:23

Kul att du satte Juwel-bakgrunden horisontellt ! Det blev faktiskt snyggare än lodrätt !

Jag har en sådan (lodrät) i mitt fisksoppekar, det roliga med den är att när ancistrusarna äter alger på dem så låter det !

Högt och ljudligt smackande, den blir någon resonans i materialet !!

Skitkul, farmor höll på att bli tokig på dem när hon sov bredvid karet:)
#9 - 27 september 2004 20:53
Hajdu: akvariet och bänken var väldigt fint, sen ser väl inredningen inte så speciell ut men det är svårt fixa det direkt, man brukar komma på hur man vill ha det när fiskarna simmar runt och man fått fundera lite :)

//Marcus
#10 - 27 september 2004 22:13
Slöjstjärtar är väldigt personliga fiskar, det är riktigt kul när de blir så tama att man kan handmata dem.
Jag gav bort mina pga av att de var så förtjusta i att äta upp mina växter! Kanske kan man hålla dem ifrån växterna om de får tillräckligt med andra vegetabilier?
Visst finns det många sönderavlade och groteska former av slöjstjärt, men väljer man såna som simmar ordentligt på rätt köl och har "normal" kroppsform + ögonen inne i skallen så kan man få många år tillsammans med dem.
#11 - 27 september 2004 23:14
Du har en växt där som jag tror är en Ludwigia glandulosa eller någon typ av Alternanthera. Den med röda undersidor på bladen.

Det är ganska krävande växter så du ska inte bli deppig om den dör eller slutar växa.

I övrigt så ser det ut som ett trevligt men nystartat akvarium.

#12 - 27 september 2004 23:46
Hehe, plizken, det är samma visa med allt, olika svar överallt!
I butiken jag köpte växterna bad jag dem visa vilka växter som var lätta att sköta! Du har säkert rätt för jag vet inget om växter överhuvudtaget. Hoppas jag lär mig med tiden!
Det är bara det att det känns som alla man frågar har olika svar och jämför man svaren så har man alla svar som man kan tänkas få på en fråga!!!!
Men man kanske får se det som en del av akvariehobbyn, och ta det som en utmaning. Att hitta det rätta svaret på frågorna vad de än handlar om!
Kanske till och med är så att det inte finns ett rätt svar på någon fråga!
#13 - 28 september 2004 17:08
många läser men ingen input.....
#14 - 28 september 2004 21:13
Jag frågade en gång för väldigt länge sen efter lättskötta växter, de gav mig cabomba (väldigt ljuskrävande, helst CO2-tillskott). Mitt tips är att lita väldigt lite på de som säljer (de vill sälja) och lita desto mer på folket som skriver här på forumet.
Det är helt otroligt vilken kunskap som finns samlad här egentligen! Visst, åsikter går i sär, men det leder ofta till en diskussion och sedan får den som läser det hela bilda sig en egen uppfattning.

Fint kar för övrigt, dock tyckte jag att det såg lite ... "lamt" ut, inget speciellt.. Men som Dr. Strange säger, det fixar man till med tiden. Huvudsaken är att du själv är nöjd. Jag är nöjd med mitt kar [;)]
#15 - 28 september 2004 21:17
Tycker visst att det ser bra ut.[:-91] Det är ju så nytt, tänk på det! Det blir säkert jättefint så fort du fått i fiskarna och lite växter!

Stora fiskar kan ju vara snyggt tycker jag. Men alla tycker ju olika!
Ha det du tycker om själv, [:-142] Om folk inte gillar slöjstjärtar så behöver man ju inte ha dem! Huvudsaken är ju att de mår bra & att du tycker om dem!

Lycka till!
#16 - 29 september 2004 19:03
Håller med om att slöjskärtar kan ha en otroligt härlig personlighet, guldfiskar över huvud taget tycker jag. yvär är detså att på många djuraffärer säljer de ju helt sönderavlde fiskar som har någon sjukdom så att de simmar upp och ned etc :( Köp på ett bra ställe på en gång så slipper man sånnt.
#17 - 29 september 2004 19:04
Tycker för övrigt att ditt akavarium ser väldigt fint ut!
#18 - 29 september 2004 19:14
Vi är alla barn från början - Tycker ditt akvarium ser bra ut,man utvecklas ju hela tiden.Mitt akvarium som jag håller på att starta upp nu kommer inte heller att innehålla så mycket,plus att det kostnadsfråga hur mycket man vill utrusta (Om man nu inte tar vad naturen bjuder på vill säga)Det 100 liters (gammel akvarium) jag har nu,har fått utvecklas väldigt länge,tror på att skynda långsamt [;)]

Keep up the good work.

http://www.skalet.se

Annons