Lite expert hjälp!

#1 - 19 september 2007 12:58
Hej!

Har ett 240l kar med ciklider i.
Har riktigt tröttnat på inredningen samt att fiskarna känns så skygga i karet.
Det jag har i: 2st 15 samt 20cm malar (fråga inte sort)
4st rödzebra, varav 2st ej fullvuxna.
2st koppar? barber.
6st ciklider varav 4 ej fullvuxna (skitkass på namn)

Ser allas fina kar som jag gjärna skulle efterlikna men vet ej vad som passar till dessa fiskar, då jag är nybörjare i akvarie världen.

Kom gärna med förslag!

Karet: http://img210.imageshack.us/img210/5739/dscn0832ht8.jpg
Vet att all sand ligger i framkant, men rödzebra hanen gräver fram allt igen på en dag..

Tack!
#2 - 19 september 2007 16:24
Kan ju vara lite svårt att tipsa då man inte riktigt vet namnen på cikliderna ;)
men rent spontant så känner jag att du borde lägga alla prylar i karet antingen på sidorna, eller i mitten. Annars får man inget riktigt fokus utan man stirrar lite överallt i karet. Lite luddigt förklarat av mig, men kolla in länken här nere så förstår du nog: http://artofaquascaping.blogspot.com
Sen beror det nog på om du vill ha biotop akvarium eller inte :)
Bilagor:
#3 - 19 september 2007 17:17
Jag tror att dina rödzebror och golden (som jag tror de andra cikliderna är) kommer att göra livet ganska surt för dina kopparbarber när de (cikliderna alltså) blir större. litet tips bara.