Hej hopp!
Har precis startat upp ett 375l (150X50X50) malawi-akvarium utan växter, och nu efter en månad börjar algerna dyka upp.
Ville inte göra så många vattenbyten nu i början och tippar på att det kan vara anledningen till detta lilla "utbrott", vilket iofs bara ger lite karaktär i mina ögon!:)
Har till förfogande, i ett befintligt sällskapsakvarium, en relativt stor ancistrus-hane som rent storleksmässigt skulle klara av de övriga fiskarna(som finns och kommer att finnas).
Frågan är huruvida Ancistrusen kommer kunna hantera detta miljöbyte från ett relativt mjukt vatten (Linköpingsvatten :)) till ett vatten som är ganska hårt buffrat med bikarbonat? Kan tillägga att denna mal har gått i sällskapsakvariet i cirka 8-9 månader.
Sedan går det för tillfället 1+3 borleyi redfin och skall utökas med 10-12 golden och ett par av någon form av aulonocara.
Kan jag då utöka borleyi-gruppen med fler och skall det isf vara i samma proportion (1+3) eller blir inbördes revir för små i förhållande till volymen?
Vidare kan jag säkert utöka hela beståndet med ytterligare en art, vad tror ni skulle passa denna relativt fredliga kombination?
Tack på förhand!