Slänger in lite bilder idag
[ATTACH=CONFIG]63497[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63498[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63496[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63503[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63494[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63499[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63500[/ATTACH]
Några bilder på 930 liters karet, medan inredningen är på plats :D, idag såg jag för första gången min stora Oscar gräva, den försökte även flytta på den stora stenen, men det kommer nog bli svårt:p. Dock är han inte så intensiv i grävande utan den är verkligen en sävlig tjockis som inte anstränger sig i onödan. Tur att det mest är stora stenar i karet, så de lär nog ligga kvar dock ryker väl de känsligaste växterna snart.
Försökte mig även på ett nybygge i karet för att skapa en effekt där det ser ut som att vattnet porlar ner i akvariet från en bäck, man tar vad man har, i det här fallet 2 gamla flaskor med bakteriekultur, jag blev ganska nöjd med lösningen, tur att akvariet är inbyggt så man slipper se det :d.
[ATTACH=CONFIG]63501[/ATTACH]
här kommer 2 bilder från mina andra kar det ena är mitt lekpar med bolivianska fjärilar som får yngel mellan varven, men de har haft svårt att få ynglen att överleva till att bli frisimmande. Sen är det mina helt nyligen införskaffade archocentrus multispinosus, som jag hoppas att det skall bli minst ett lekpar av.
[ATTACH=CONFIG]63491[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]63492[/ATTACH]
Projektet med det stora karet fortsätter, det som ligger närmast att göra är att koppla in ett hydroponics-system som skall dras in i rummet där man sitter och tittar på akvariet, tanken är att det skall hjälpa till att rena akvariet samtidigt som jag tycker att det är roligt att experimentera med olika lösningar. Målsättningen är att rummet skall ha ganska mycket växtlighet, då blir detta ett lite annorlunda komplement till vanliga blomkrukor.