Jag är rätt ny på att sköta fiskar och sådär och jag får stort sett nya funderingar hela tiden, Det är så att jag fick min syrras 375liters akvarium för ca 5 månader sedan och jag älskar mina fiskar :) Men jag tänker för mkt på dom om ifall de trivs m.m, Jag var inne till djuraffären och köpte mat till både malar yngel och ciklider, såg då doppvärmare och jag funderade på att köpa det med, men farsan sa att det inte behövs (det är ca 22-25 grader i vattnet utan) Hur är det? Behöver man doppvärmare? Syrran hade det innan och en dag när de åkte bort över en helg till stugan så hade doppvärmaren gått sönder och stort sett kokat all fisk i akvariet.
En annan sak som ja undrar över är om de trivs i det akvariet, jag tycker att det är för litet och vill ha större, minst 720liters :) Nu senast när jag bytte vatten och gjorde rent, möblera om så börjar fiskarna snurra runt varann som om de försöker göra en vattenvirrvel :) jag fick för mig att de leker (inför parning) stämmer det?
En sista sak ang växter, Vilka växter kan man ha i malawiciklids akvarium? Utan att de tuggar eller river söder dom? Jag hörde att någon slags ormbunke funkar till malawiciklider men vilka menas? kan ju knappast vara vanlig vildväxt ormbunke?
Hoppas ni förstår och kan svara på frågorna. Som sagt så har jag bara hålltpå med detta i 5 månader och har lite småfrågor :) Mvh Calle