Lirkad runt lillfingret.

#1 - 26 augusti 2007 10:04
Haha, japp... då har jag lirkat sambon min runt lillfingret. ;) Var nu i veckan och köpte ett till akvarium.. och detta efter mycket om och men! Sambon ville verkligen INTE ha ett till kar hemma.. han tyckte gott och väl att det räckte med det vi hade. Jag var jätte besviken och olycklig över hans svar! Jag menar.. han har ju två datorer som tar en jädrans plats.. varför skall inte jag då få ha två kar?! :confused: Han kunde inte med att se mig olycklig.. så han ringde mig på mobilen i veckan och gav mig klartecken på att köpa ett till! (Den enda haken var att HAN skulle vara med att inreda) ;) (Trodde nästan han hade slått i huvudet någonstans) *Jubel!!!* :D Som tur var sa han inget om storlek på karet så jag slog på stort och köpte mig ett på 312 liter. *Skrattar* Det var de enda karet med rätt mått som fick plats i våran lilla 1:a! :p Så nu är man lycklig ägare till två underbara kar! :D

/Hanna - Nu är det snart dax att diskutera ett 3:e kar. :p *Hehe*
#2 - 26 augusti 2007 11:00
hehe grattis:). Alltid kul när andra i ens närhet blir intresserade också. Du kanske kunde låta han välja någon/några fiskar till erat nya kar så kanske han blir mer intresserad?;D
#3 - 26 augusti 2007 11:48
Jag har oxå fått med mig min gubbe på området genom övertalning & fjäsk. Börja med ett kar & har nu för tillfället 7! :p Så fortsätt du bara att jobba på det så kommer du oxå att ha många så småningom. :D

Grattis till nya karet! Var det månne ett fr blocket eller ett splirrans nytt?

Mvh Eva
#4 - 26 augusti 2007 12:10
Hehehehe det är bara att gratulera!
Själv har jag fått min sambo att läsa AkvarieGuiden :p Och hon ställer miljoner frågor vid vattenbyten och då vi studerar firrarna.
#5 - 27 augusti 2007 16:12
Hehe härligt att höra att flera måste köra med övertalning för att få in mera kar av världens roligaste hobby! :D:p Då känner jag mig inte så ensam.. *ler stort* Jodå, han kommer naturligtvis att få vara med vid fiskköpen.. men jag kan tyvärr inte ge honom helt fria tyglar då han kanske kommer hem med en paroonhaj eller något liknande som blir alldeles för stora för vårat kar.. så jag måste ha en finger med i valen iallafall. ;) Men betydligt mer intresserad är han. Han hade tom. matat fiskarna innan jag kom hem. Det var snällt! :) Karet är föresten köpt på blocket. Jätte nöjd.. jag menar eftersom man inte är så jätte rik och kan leka med pengarna som man vill, så funkar ett kar via blocket mycket bra. Återanvändnig är ju ett plus.. och så måste man ju "besiktiga" karet noga innan man tar i hand och säger - Klappat och klart, jag tar det! :p
#6 - 29 augusti 2007 10:30
*hmmm* Kanske på tiden med att bearbeta frugan igen. Har ett 250l akvarium som inte är igång. Det står och skräpar uppe på vinden, det skär lite i hjärtat varje gång jag tänker på min stackars lilla balja där uppe ;o)
#7 - 29 augusti 2007 11:08
Hos mig började med att det var min sambo som var sugen på ett akvarium men när jag släpade hem ett 450 liters så tyckte hon det bliv lite väl mycket akvarium. Själv är jag helt såld på akvarium nu och vill skaffa ett till men det får jag inte för min sambo. Tur nog så hindror hon mig inte att utveckla 450 karet så till det finns det en ny 8-rör ljusramp och trycksatt CO2 gödning till nu.

Kanske när vi flyttat till större lägenhet eller hus att det kan tänkas bli ett kar till.

Annons