Liposarcus pardalis

#1 - 7 februari 2006 18:18
Hej!

Har en mal som jag tror är en Liposarcus pardalis, den simmar runt i akvariet och ser ganska skräckinjagande ut. kan någon som har erfarenhet av den berätta om den är aggresiv, jag hade en ancistrus innan som tog ihjäl en mindre ancistrus och en borneomal så jag är lite nervös för nykomlingar. Den är ca 10 cm lång.

Tacksam för svar...
#2 - 7 februari 2006 19:17
Är väl eg inte så många pleco som är aggressiva mot andra fiskar.
Och enligt beskrivningen är även denna fredlig men bör gå med stora fiskar, vilket i sin tur in mina ögon, betyder att den KAN ge sig på småttingar.
Den blir också ganska stor, så den kommer att växa ur ditt nuvarande kar.
#3 - 8 februari 2006 09:20
den verkar ganska lugn, simmade bara lite upp och nedför pumpen när lampan slocknat. I djuraffären sa de att jag kunde komma tillbaka med den när den blivit för stor för mitt akvarium, eller kunde jag köpa en större tank, det hade de också, tror jag lämnar tillbaks den men man vet aldrig ;)

Hur ofta behöver man ge den extra mat, för den äter väl en del alger hoppas jag?
#4 - 17 juli 2006 09:49
jodå, de äter massa alger och älskar algtabletter oxå..
vi har oxå en. Mycket lugn och fredlig. tyvärr så kan han råka sluka ett och annat yngel om de befinner sig vid bottnen när det är mörkt men jag tror inte den gör det med flit... [:o]

Annons