Lim Pistol

#1 - 12 november 2005 08:07
Hej ..

Ska limma mitt mygg nät på en bit plast som ska in i akvariumet , men nu undrar jag är limmet i lim pistolen farligt för vattnet .Vet inte vad för matrial det är men den finns på biltema ( www.biltema.se ) för 29:90kr.:)
#2 - 12 november 2005 08:11
[QUOTE=platy5]Hej ..

Ska limma mitt mygg nät på en bit plast som ska in i akvariumet , men nu undrar jag är limmet i lim pistolen farligt för vattnet .Vet inte vad för matrial det är men den finns på biltema ( www.biltema.se ) för 29:90kr.:)[/QUOTE]

Jag har använt det i mitt akvarium, och det har funkat. Därmed är det inte sagt att det inte är giftigt, för det har jag ingen aning om :/
#3 - 12 november 2005 08:24
Okej.. :D men lever fiskarna då ? :D
#4 - 12 november 2005 08:33
[QUOTE=platy5]Okej.. :D men lever fiskarna då ? :D[/QUOTE]

:D He he he, jovisst lever de. Inga bekymmer för mig. Skall oxå säga att jag inte hade de i mer än max två månader c:a. Jag upplevde inga som helst bekymmer.

Men jag kan inte garantera att det är gift fritt.
Har sett att andra oxå har använt sig av limpistol till div grejer i denna hobby.
#5 - 12 november 2005 08:38
Sök på limpistol i arkivet här på forumet så får du upp fler trådar med tankar om denna fråga.
#6 - 12 november 2005 08:52
tack men dina svar räckte :D
#7 - 14 november 2005 15:29
Eller också tar man det säkra för det osäkra och använder silikon ;)
#8 - 14 november 2005 15:33
silikon va inget alternativ för min del.
behövde få fast cirkulationspump på bottenfilter.

har inte märkt nåt problem själv med det och har ju räkor som ska va känsliga.
#9 - 14 november 2005 19:18
[QUOTE=platy5]Hej ..

Ska limma mitt mygg nät på en bit plast som ska in i akvariumet , men nu undrar jag är limmet i lim pistolen farligt för vattnet .Vet inte vad för matrial det är men den finns på biltema ( www.biltema.se ) för 29:90kr.:)[/QUOTE]
Fråga i affären där du köper det vad det innehåller. De skall kunna svara på det annars köp det inte.

Annons