Likvärdigt med pmdd?

#1 - 19 november 2008 20:19
Hej,

Jag undrar som sagt vad det finns för likvärdiga preparat att använda istället för pmdd?(Som fungerar):confused:

Mvh

Markus
#2 - 19 november 2008 20:41
Syftningsfel eller menar du att PMDD inte fungerar?

Tropica's aquacare liquid motsvarar en del av PMDD, aquacare liquid + är väl det närmsta man kommer komplett PMDD. Dyker iofs upp fler och fler producenter, men de flesta är dyrare än Tropica's skulle jag gissa.
Prismässigt är det ju inget som slår PMDD.
Mig veterligen är det endast Tropica's aquacare liquid + som är en "komplett" gödning i en enda flaska.
#3 - 19 november 2008 20:44
hej heeke,
jag har aldrig provat pmdd.(men hört att det ska vara bra,därför vill jag ha nått som är likvärdigt med pmdd)
Gillade inte krånglet med att beställa från din eller dom andras sidor.(sorry)

Tropicas aquacare säger du.. ska kika på det!

tackar

/M
#4 - 19 november 2008 22:26
Jag säljer ingen PMDD ;)

Men jag kan lova dig att det inte är något som helst "krångel" att beställa från Haack.
#5 - 20 november 2008 15:58
Jag betalar helst i förskott med mitt visa. Och får orderbekräftelse 2 sec efter..

Men vi får se..! hittade tropicas växtnäring billigt i tyskland..där jag brukar beställa mat och filter m.m.

Kanske köper pmdd och tropica för att testa vilket som passar mig bäst :)

Tack för dina synpunkter/svar!
#6 - 20 november 2008 16:30
Markus1984 skrev:
hej heeke,

jag har aldrig provat pmdd.(men hört att det ska vara bra,därför vill jag ha nått som är likvärdigt med pmdd)

Gillade inte krånglet med att beställa från din eller dom andras sidor.(sorry)

Tropicas aquacare säger du.. ska kika på det!

tackar

/M

Jag har handlat av Haack, hur seriös och trevlig som helst gjorde en snabb överföring via internetbanken och han skickade grejorna.

//Ola
#7 - 20 november 2008 16:56
Markus1984 skrev:
Jag betalar helst i förskott med mitt visa. Och får orderbekräftelse 2 sec efter..

Det är snudd på att du får det hos Haack faktiskt... :D Och det är nog mindre krångligt att beställa av honom än att beställa från Tyskland, han är som sagt väldigt seriös OCH trevlig. Du gör så klart som du vill, jag ville bara göra lite "reklam" för Haack.
(Nej, jag känner inte honom personligen och vinner inget på det, har bara köpt grejor av honom flera gånger och blivit lika nöjd varje gång.)
#8 - 20 november 2008 18:14
När jag beställer från tyskland så betalar jag bara enkelt med mitt visa kort de varor jag har i min 'korg'. Därefter får jag direkt ett mail på min orderbekräftelse.(varorna skickas dagen efter)

Det är inte så krångligt :) och ungefär 50% billigare än i sverige, trots frakt.

Att maila en beställning, sen få de bekräftat, därefter betala in det på ett konto genom internet-banken(vilket jag tycker är drygt!) och sen skickas varorna när han ser att pengarna kommit in.< -- mer "krångel"/väntan..

Men men det är bara min åsikt.

tackar dock för att ni kommit med era synpunker.

Kanske kan be tjejen beställa åt mig så slipper jag krångla :))
#9 - 20 november 2008 22:03
Hade jag tyckt att det var så jobbigt att bara beställa och betala PMDD,så hade jag nog slutat med akvariehobbyn.
Eller kanske det är din tjej som gör rent ditt akvarium också...:confused:
#10 - 20 november 2008 22:26
Hade jag tyckt att det var så jobbigt att bara beställa och betala PMDD,så hade jag nog slutat med akvariehobbyn.

Eller kanske det är din tjej som gör rent ditt akvarium också...:confused:

Jasså det tycker du?

Beställde pmdd för ett par timmar sen.(inget svar ännu)
Och tropicas NF+.

*closed*
Bilagor:
#11 - 21 november 2008 00:09
Markus1984 skrev:
Kanske kan be tjejen beställa åt mig så slipper jag krångla :))

Gör det du, så gör min man och det funkar bra för honom! :D
Bilagor:
#12 - 21 november 2008 17:49
Fortsätter i denna tråd med en annan fråga om pmdd,

vad är det för skillnad på Micro+ och NutriSi?

Jag beställde Micro+ hoppas det är rätt sort för att använda i mina sällskapsakvarium.
#13 - 21 november 2008 18:31
[FONT=arial,helvetica,sans-serif]Micro+ är till fördel för hårda vatten över KH7.

[/FONT]NutriSi är till fördel för Mjuka vatten under KH7.
#14 - 21 november 2008 18:35
Ok det var bara det, tackar

Annons