liggunderlag?

#1 - 20 juni 2008 11:01
hej!

behöver man det om man har ett 54 liters, det är svart ram runt hela...och vad lägger man det, utanför eller i akvaritet?
är det ett vanligt liggunderlag som man kan köpa överallt? eller är det nån specialsort om man nu ska ha det i akvariet tänker jag...

tack på förhand!
#2 - 20 juni 2008 11:09
går bara med vilket som. Man har det under akvariet för att skydda sig mot eventuella ojämnheter och i karet så att man fördelar tyngden på tex strörre stenar så att inte all tyngd trycker på en punkt.
#3 - 20 juni 2008 11:10
lavli skrev:
hej!

behöver man det om man har ett 54 liters, det är svart ram runt hela...och vad lägger man det, utanför eller i akvaritet?

är det ett vanligt liggunderlag som man kan köpa överallt? eller är det nån specialsort om man nu ska ha det i akvariet tänker jag...

tack på förhand!

Det beror på hur du ska ha ditt akvarium, ska du ha många stora stenar osv så kan det vara bra att ha, men annars behövs det inte. Då ska du ha det i akvariet. Vill du att akvariet ska stå i lod så ska du ha det under och utanpå.
#4 - 25 juni 2008 11:58
tack för svar!
men jag kan köpa ett vanligt liggunderlag, det behöver inte vara special fast det ska ligga i akvariet?
#5 - 25 juni 2008 14:12
men eftersom det är en ram runt så behövs inte nått liggunderlag

Annons