Leva eller inte leva

#1 - 15 december 2010 09:48
Nej, jag är inte suicid, ni behöver inte vara oroliga :)

Har en sambo som är zombie-fantast och har just sett ett avsnitt av tv-serien The Walking Dead (?)
Det här avsnittet slutade med att gänget blev inlåsta i en byggnad som skulle explodera rätt ordentligt om 30 min. De flesta kom därifrån, men en del ville stanna kvar.

Det ledde till en disskution mellan sambon och mig, han tyckte nämligen att om alla nära och kära var döda, och chansen att överleva på utsidan var försvinnande liten, så skulle han ha lämnat i det där rummet.
Jag å andra sidan skulle ha gjort allt för att ta mig ut. Min överlevnadsinstinkt är så pass stark (inbillar jag i alla fall) att fast framtiden såg väldigt mörk ut skulle jag inte bara kunna sitta och vänta på att mina 30 minuter skulle rinna ut utan att försöka göra något för att förlänga dem!

Vad skulle ni göra?
#2 - 15 december 2010 11:00
eftersom jag är övertygad om att alla som tog svininfluencavaccinet kommer bli zombies om nått år så kommer jag gå runt med en hagelbrakare o måla hela världen med era zombie-inälvor.

jag hade nog gjort som du mli. slagit mig ut o fortsatt med det
#3 - 15 december 2010 11:06
hannesc skrev:
eftersom jag är övertygad om att alla som tog svininfluencavaccinet kommer bli zombies om nått år så kommer jag gå runt med en hagelbrakare o måla hela världen med era zombie-inälvor.

jag hade nog gjort som du mli. slagit mig ut o fortsatt med det

+1
det som inte dödar mig makes me stronger, vem behöver anti-svinspruta.
#4 - 15 december 2010 11:25
Ah! Tur jag inte var den enda om inte tog svininfluensavaccinet!
Jag är inte död, jag går inte baklänges, jag har inte norkolepsi... etc.
#5 - 15 december 2010 23:54
ännu en som överlevde baconfebern utan löjliga sprutor... ge mig en flaska Jäger och en motorsåg... sen tar jag mig till hamnen och kapar ett kryssningsfartyg... där finns mat och vatten så jag klarar ett halvår... sen ser jag hur det gått i världen...
#6 - 16 december 2010 00:22
Vandal skrev:
ännu en som överlevde baconfebern utan löjliga sprutor... ge mig en flaska Jäger och en motorsåg... sen tar jag mig till hamnen och kapar ett kryssningsfartyg... där finns mat och vatten så jag klarar ett halvår... sen ser jag hur det gått i världen...

Ja det är ju bara att hoppas att den inte redan är en hög med zombies på kryssningsfartyget då!:P

Nje själv hade jag inte gett upp. Det finns inte så länge jag har en chans att överleva så kör jag på det. Klart man gillar sina nära och kära men för den sakens skull så behöver väl inte jag dö för att de redan har gjort det?:P
#7 - 16 december 2010 00:30
Jag älskar The Walking Dead äntligen en serie som jag tycker om, zombies ftw. Och ha ha, jo den där jävla svin sprutan tog jag aldrig heller, varför ska jag spruta in deras smet som man inte vet till 100% vad det är, som hannesc sa så kommer de alla att bli zombies snart lulz

Annons