Leopardpleco?

#1 - 2 november 2005 19:16
Jag var och inhandlade en "Leopardpleco (Glyptoperichthys Joselimaianus) enligt djuraffären idag som var 7,5 cm lång och har letat bland artbeskrivningarna men inte hittat något,kan någon hjälpa mig var jag hittar mer info om den?
Jag betalade 58:- för den,bra pris eller var den för dyr?
Hur gammal kan den vara ungefär med den längden?
Tacksam för svar.
#2 - 2 november 2005 19:19
[QUOTE=stegu75]Jag var och inhandlade en "Leopardpleco (Glyptoperichthys Joselimaianus) enligt djuraffären idag som var 7,5 cm lång och har letat bland artbeskrivningarna men inte hittat något,kan någon hjälpa mig var jag hittar mer info om den?
Tacksam för svar.[/QUOTE]
www.goc.se är en bra sida för mal fanatiker
/bobbyfuller
#3 - 2 november 2005 19:27
[QUOTE=stegu75]Jag var och inhandlade en "Leopardpleco (Glyptoperichthys Joselimaianus) enligt djuraffären idag som var 7,5 cm lång och har letat bland artbeskrivningarna men inte hittat något,kan någon hjälpa mig var jag hittar mer info om den?

kollade lite på internet.
den blir ca 30 cm så ja antar att den är ung.
#4 - 2 november 2005 20:21
Tastyfish,vart hittade du det om den?
#5 - 2 november 2005 20:37
#6 - 3 november 2005 12:15

Det var ett hyfsat pris för den längden. En på 5-7 cm brukar ligga runt 50-90 kr. Din fisk är i pricip ett yngel och kan bli en bra bit över 30 cm (hoppas du har stort akvarium...) om den trivs. En del fakta kan du hitta på www.goc,se eller www.plecofanatics.com . Har du svårt att hitta bra fakta så är L001an (G. joselimaianus) nära släkt med den vanliga G. gibbiceps och sköts på samma sätt. Jag haft L001or ett bra tag och känner till dem ganska väl. Det kan vara bra att veta att joselimaianus växer lite snabbare än andra L-malar och den producerar MASSOR av avfall, så jag hoppas du har stor filtervolym... Den kan också vara rätt revirhävdande gentemot egna arten men även mot andra L-malar.

Annons