Lekfläck på Guppy?

#1 - 11 april 2005 12:52
Köpte här om dagen guppys för första gången, har alltid varit lite skeptisk mot dem eftersom att dom är så vanliga. Men nu har jag 4 st oranga iaf, 2 hanar och 2 honor. Har hört att dom har en lekfläck? Mina honor har ett tomt utrymme bakom " Magen " där det är något svart längst ner, är detta utrymmet där ynglena så småningom kommer växa? :D
#2 - 11 april 2005 13:09
ja det är där dom växer.
men du ska inte ha 2 hannar och 2 honner man ska ha 2 honnor per hanne altså köp 2 honnor till.
#3 - 16 april 2005 16:28
Alltså när man säger "Flytta in dem till "nätet" när dem blir tjocka" vad menar man då med tjocka? jag har ett par guppys och jag vet inte riktigt hur tjocka dem ska bli? för jag har två stycken som e liiite tjockare än dem andra, finns det fler sätt man kan se detta på?
#4 - 16 april 2005 16:37
dom svullnar upp och ser lite fyrkantiga ut annars vet jag inte nått annat annat

ventar skälv på min första kull
#5 - 17 april 2005 10:07
När det är dags för dem att föda så ser man nästan det. Magen ser ut som att den ska sprängas och den svarta pricken är hyfsat stor. Honan blir mindre aktiv och står stilla i ett hörn eller liknande. Allstå den är inte så aktiv.

Men du har nämnt att flytta dem till en födkasse. så tycker jag att du skall göra det när magarna är väldigt uppsvällda men annars kan du göra som jag och vänta tills första ynglet ploppar ut och då flyttar jag honan till en födkasse.

MVH MEW

Annons