Leker mina paletter?

#1 - 21 september 2010 18:58
Har ett par palettciklider och i början trodde jag att jag hade fått en riktigt bitterfitta till hona då hon ständigt jagade hanen. Honan har blivit tjock och nu är magen borta. Hon simmar/står still jättenära bottnen i en stor och tätt anubias. Hanen kommer på besök till henne ibland. Kan se in i anubiasen ifrån sidorutan men har inte kunnat se någon rom. Honans färger växlar jättekraftig också. När hon står i växten är hon en riktigt blekfis men när hon tittar ut med halvkroppen eller tar en simtur runt växten så har hon jättestarka färger.
#2 - 21 september 2010 19:10
är magen på honan stark röd? issåfall tror det är lek på G. :)
#3 - 21 september 2010 19:14
Malawi1 skrev:
är magen på honan stark röd? issåfall tror det är lek på G. :)

Har varit och hon har varit tjock men nu är det slut på det, så min beskrivningen är väl mer vad som har hänt efteråt OM dom nu har lekt. Och om honan vaktar rom som jag inte har lyckats se.
#4 - 21 september 2010 19:38
ligger honan i växten hela tiden och åker bara ut ibland och gör en snabb attack mot andra fiskar? medan hanen simmar runt "utanför" växten och vaktar? och attackerar alla som kommer för nära?
#5 - 21 september 2010 20:09
Malawi1 skrev:
ligger honan i växten hela tiden och åker bara ut ibland och gör en snabb attack mot andra fiskar? medan hanen simmar runt "utanför" växten och vaktar? och attackerar alla som kommer för nära?

Verken honan eller hanen attackerar andra fiskar. Honan tittar ut ur växten ibland och hanen kommer på besök till honan ibland vilken ingen annan fisk gör. Annars simmar han runt i hela akvariet.

Annons