Leker mina Golden redan efter en vecka ?

#1 - 28 december 2005 20:12
Har haft mina 5 golden i ca en vecka är rätt små 3-4 cm stora.
I dag släppte jag i fem nya blå kompisar Maingano.

En stund senare när jag sitter en bit i från i vardagsrummet.
Ser jag två stycken golden som åker runt varann i cirklar i allt högre fart
varade i 2-3 minuter.

Kan dom leke redan nu när dom är lite mindre eller testar dom varann lite och skojar till det bara ?
#2 - 28 december 2005 20:56
vet tyvärr inte vad det betyder men jag har iaf varit med om det själv med mina rödzebror som är 3-5 cm...lite kul att dom redan börjat, eller testar?.
#3 - 28 december 2005 21:34
Tror att det kanske kan vara lek på gång , men dom två som körde i cirklar var förmodligen två honor! Har själv en massa Malawi ciklider och har iaktaget detta beteende oss framför allt honor, ser ganska roligt ut men det är på blodigt allvar! Den som vinner ringdansen blir i regel den som får para sig med hanen först, hoppas du snart får yngel MVH Ljungqvist..
#4 - 28 december 2005 21:37
[QUOTE=Ljungqvist]Tror att det kanske kan vara lek på gång , men dom två som körde i cirklar var förmodligen två honor! Har själv en massa Malawi ciklider och har iaktaget detta beteende oss framför allt honor, ser ganska roligt ut men det är på blodigt allvar! Den som vinner ringdansen blir i regel den som får para sig med hanen först, hoppas du snart får yngel MVH Ljungqvist..[/QUOTE]

Intressant ska följa det hela få se hur det går.
#5 - 29 december 2005 09:19
[QUOTE=Ljungqvist]Tror att det kanske kan vara lek på gång , men dom två som körde i cirklar var förmodligen två honor! Har själv en massa Malawi ciklider och har iaktaget detta beteende oss framför allt honor, ser ganska roligt ut men det är på blodigt allvar! Den som vinner ringdansen blir i regel den som får para sig med hanen först, hoppas du snart får yngel MVH Ljungqvist..[/QUOTE]
kan dom redan få ungar??? borde inte ynglena isf bli missbildade?
#6 - 29 december 2005 10:24
Varför skulle de bli missbildade? Honan lägger väll antagligen färre ägg bara.

"Ringdans" håller mina hannar på med för jämnan. Det är precis som en duell där segraren kliver upp ett pinnhål i hierarkin. Förloraren däremot gör bäst i att ta skydd.
#7 - 29 december 2005 12:18
jag har maingano som gör på samma sätt...
#8 - 30 december 2005 12:37
[QUOTE=Simon B]Varför skulle de bli missbildade? Honan lägger väll antagligen färre ägg bara.

"Ringdans" håller mina hannar på med för jämnan. Det är precis som en duell där segraren kliver upp ett pinnhål i hierarkin. Förloraren däremot gör bäst i att ta skydd.[/QUOTE]
jag vet inte varför dom skulle bli missbildade:o
färre ägg låter MYCKE troligare:D

tack för svaret...mvh christoffer

Annons