Leker dom ?

#1 - 25 april 2006 09:24
Jag har 2 paletter, som jag tror är en hona och en hane, sa till om det iallaf, den ena har aningen spetsigare fenor. dom ställer sig och tittar på varandra, o simmar framåt o bakåt mot och från varandra, närmre o närmre, o när dom slutligen möts nafsar dom lite på varandra, arga eller glada ? :)
#2 - 25 april 2006 14:56
Om de nafsar på varandra så tror jag att det är två hannar som bråkar. Har aldrig sett att mitt par nafsar, men så leker de hela tiden också.
MVH
Magnus
#3 - 25 april 2006 18:13
Hanen ska ha rätt så mycket utdragna (spetsiga) fenor och honan har inte så mycket att komma med sina runda. Med mina palettciklider är det så att de darrar mest. Mer har jag inte sett.
#4 - 25 april 2006 19:35
Du ser skilnad på dom om det är 2 olika kön
om dom biter varandra är det 2 av samma kön med 90% säkerhet och du bör byta ut den ena innan dom har igäl varandra.

Leken är lätt att se .. Ser ut som epelsianfall .. dom skakar frenetiskt så fort dom ser varandra ...ifall båda är intreserade.
Helt plötsligt slutar dom visa intresse för varandra o man tror dom misslyckades o så simmar de till förvåning yngel i karet 2-3v senare
#5 - 26 april 2006 10:59
är nästan 100% på att det är en hona och en hane, den ena är mer färggrann medans den andra har spetsigare fenor.

Annons