smikeb skrev:gratulerar:) i malmö trakten finns en del Livingstonii till salu. vet dock inte hur det är i din region. för övrigt så är Livingstonii en otroligt fin och häftig firre.
Jerry_ciklid skrev:Jag har sysslat med Malawi till och från i ca 10 år och har aldrig sett några Livingstonii i butik eller hos privata odlare, har iofs inte letat. Men för ca 2 månader sen sprang jag på 3 st i en butik och slog till direkt, har alltid velat ha såna. Saken är ju att man kan ju inte kombinera dom med vilken Malawi som helst, framförallt inte dom under 5 cm. Min hanne har nypt flera mindre golden av mig med hjälp av deras "spela-död-teknik". Coolt att se men synd om Golden-firrarna;)
Håller helt klart med om att den är snygg, framförallt när hannen färgar, då blir den riktigt grym:)
Jerry_ciklid skrev:Jag har sysslat med Malawi till och från i ca 10 år och har aldrig sett några Livingstonii i butik eller hos privata odlare, har iofs inte letat. Men för ca 2 månader sen sprang jag på 3 st i en butik och slog till direkt, har alltid velat ha såna. Saken är ju att man kan ju inte kombinera dom med vilken Malawi som helst, framförallt inte dom under 5 cm. Min hanne har nypt flera mindre golden av mig med hjälp av deras "spela-död-teknik". Coolt att se men synd om Golden-firrarna;)
Håller helt klart med om att den är snygg, framförallt när hannen färgar, då blir den riktigt grym:)
KoiKe skrev:gjorde som du...så fort jag fick se en hona i butiken här i stan slog jag till!
när jag kom hem så 3 timmar senare så lekte hon inte död på botten..sen dess har jag letat runt lite men inte funnit några...å butikerna verkar inte kunna te hem :(
Jag å polarn vill ha men får inte tag på.... vad gav du för dina ex ? cm ?
vad ska ynglena säljas för sen ?:D
tetraodonfeber skrev:jag lovar att akquarim malawi i örebro betaler för en kull,