Lek av Nanochromis transvestitus

#1 - 29 maj 2007 20:12
Mina transvestitus har lekt :) Nå´n som har nå´t tips? Bara att kläcka artemia och hoppas? Är ynglen mycket känsliga?

Hade ett par för ett antal år se´n som också fick yngel, men var inte så haj på det där med att kläcka artemia på den tiden, så de klarade sig inte.
#2 - 29 maj 2007 20:20
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Vad roligt Micke, har inga tips tyvärr, ville bara Gratta :) Lycka till!![/COLOR][/FONT]
#3 - 29 maj 2007 20:21
vilka fina fiskar :D, aldrig sett den sorten innan tror jag.
#4 - 5 juni 2007 20:14
Nu är de frisimmande :)

Mitt Hemichromis lifalilipar har också frisimmande yngel nu.
#5 - 5 juni 2007 21:20
går de i samma kar?
#6 - 5 juni 2007 21:46
Nej. Hade ett palettpar med yngel med transvestitusarna innan, de bodde mest bakom pumpen då, men visade ändå lektendenser. När jag tog bort paletterna lekte transvestitusarna ganska snabbt. Nu går paletterna med rödcikliderna.
Guest
#7 - 6 juni 2007 13:54
Kul mina transvestitus håller på med lekförberedelse de oxå
#8 - 6 juni 2007 18:47
Micke_A skrev:
Nej. Hade ett palettpar med yngel med transvestitusarna innan, de bodde mest bakom pumpen då, men visade ändå lektendenser. När jag tog bort paletterna lekte transvestitusarna ganska snabbt. Nu går paletterna med rödcikliderna.

Åh, Rödciklider är vackra!!!
Grattis till leken med dina transvestituser!!!
#9 - 6 juni 2007 19:03
Ynglen var kvar idag, och simmande runt och betade. Får se hur det går, skulle vara kul om de överlevde. Tyvärr hade inte artemian jag startade igår kläckts idag, så de fick lite yngelflingfoder istället, men de fick artemia igår. Har två artemiakläckare, men katten har gömt silarna. Hittade den ena, men var den andra är vet bara han :p
#10 - 7 juni 2007 18:26
Hittade du nå´t kul på Trop Maria? :)

Annons