Legoland

#1 - 10 juni 2010 23:58
Någon som sett akvariet i Legoland? Ska dit och nyfiken på om det är lika kul att kolla på som det är stort. Gäller ju att planera och prioritera rätt....
Sen blir det förhoppningsvis något annat tidsslukande att slinka in på under hemresan.
#2 - 11 juni 2010 05:04
Faktiskt är det riktigt fint, de har snygga inredningar och de sköts mycket bra. Spännande fiskar utan tvekan. Vi var där förra sommaren och vi gick också på Universeum i Götet samt kattegattcenrtret i Grenå. Alla var fantastiska och Legoland imponerade då förväntningarna inte var så höga från min sida.
#3 - 11 juni 2010 06:12
Bästa med legoland är frukostbuffén och den självspelande legopianisten i pianobaren, det sämsta är alla frispringande, ouppfostrade svenska barn som vägrar gå och lägga sig!
#4 - 11 juni 2010 07:33
Du menar dom där små rackarna som man måste dra ut från legoland medan dom skriker och stretar mot för allt var dom är värda...
:)
Bilagor:
#5 - 11 juni 2010 07:37
legoland

eriahl skrev:
Någon som sett akvariet i Legoland? Ska dit och nyfiken på om det är lika kul att kolla på som det är stort. Gäller ju att planera och prioritera rätt....

Sen blir det förhoppningsvis något annat tidsslukande att slinka in på under hemresan.

Finns även ett terrarium utanför Billund
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 11 juni 2010 07:50
Jag har inte varit på just det akvariet (hade faktiskt inte ens hört talas om det) men det finns ju 6 offentliga akvarier från Danmark med på Zoopets avdelning om offentliga akvarier http://www.zoopet.com/index.php?option=com_kb&task=category&category=30 om du nu inte blir nöjd med detta.
#7 - 11 juni 2010 08:04
Prio ett är Legoland. Annars är ju sommaren värdelös i någons ögon. Jo Universeum är bestämt. Grenå har vi faktiskt funderat på. Hmmm terrarium utanfnör Billund.
Jo avdelningen om offentliga akvarier har vi kollat på.
#8 - 11 juni 2010 16:55
på Kattegattcentret får barnen mata alla möjliga fiskar lyfta och klappa krabbor och dolkstjärtar. De har hajmatning. De har rockor som matas.

De har säluppvisning.

Alla akvarier är mycket välskötta och många.

De har en fin lekplats med en massa plastdjur som är kul för de små barnen.

http://www.kattegatcentret.dk/
#9 - 11 juni 2010 17:08
Sedan finns det väl ett riktigt rejält akvarium på Tivoli om jag inte minns fel.
:confused:
#10 - 22 juni 2010 20:28
Resan børjade kanon. Kvællen innan kørde jag in foten i en tung kartong. Ont som satan. Kænns som går att vicka lite hit och dit på en. På en rastplats ser jag pløtsligt att en husbil med en karpbild på huven stannat dær. Naturligtvis fram med kameran som... Just det. Væljer att vara lixom trasig då. Gick manuellt åtminstone några førsøk. Så førbenade att svænger in och køper en ny lite billigare kamera. Hade bara en med oss såklart. Åker ut på motorvægen igen. Frugan undrar om inte motorhuven vibrerar/skakar. Jodå efter åtaa år lyckades tydligen någon av oss att fippla till spaken. Snabbstopp på motorvægen. Men bara att øppna och stænga så ingen fara dær. Akvarierna i Grenå och Legoland ær besøkta iaf.
#11 - 22 juni 2010 21:50
verdict?
#12 - 23 juni 2010 17:45
Blir en extra natt på i Gøteborg på hemvæg så Universeum och något annat hinns med. Det rakt som sket sig på nervægen med tiden.
Legolands sjælva parken klart lyckad før små och stora. Behøvs åtminstone 2dagar som vi gjorde. Bodde på lyxhotell Scandic i Kolding så inte vræka ut onødigt med pesetas.
Akvariet med levande fisk i Legoland då? Fisk att se och vælskøtt i akvarierna. Men ett stort minus. Inga blixtar fick anvændas vid fotande. Slæpptes in i lite mindre strolek gruppvis før en filmsnutt med legogubbar innan man fick komma in till riktiga fiskarna. Nog blixtrade det lite då och då hær och dær. Inte brydde någon sig om att sæga till. Gick in næsta dag oxå før att kolla lite igen. Blixtar anvændes av fler æn en igen. Frågade om man ændå fick anvænda blixt. Men nej och hur skulle dom veta vem/vilka som gjorde så blev svaret. Men står man några meter ifrån folk som blixtrar så nog f*n ser man vilka och kan sæga till. Bara en annan av dom puckade som respekterar sånt.
Så betyget på skala 0-10 fiskar blir: En død & rutten før personalen. Personalens beteende drar ner det så i mina øgon. Kommer inte att gå in dær igen om Legoland hamnar på semesterlistan igen.
Sjælva akvarierna har iofs endel att titta på med Legogubbar och fiskar så får væl vara snæll med en 5 dær.
Kattegatt då? Nog fanns det mycket att kolla på så bæst att gå några rundor så inget missades. Blixt inga problem alls dær førøvrigt Først måste jag sæga ett en hel armé av snorungar for runt øverallt. Legoland var som en tyst kyrka i jæmførelse. Liiite jobbigt då dom var øverallt hela tiden. I akvarierna fanns mycket att kolla på som sagt. Men det var faktiskt lite væl størande med repor och alger. Ska førsøka smøra till mig ett besøk imorgon och ett på det dær terrariet.
Betyget får vælan bli på skala 0-10fiskar: Ett stim på 8st fiskar før innehållet i akvarierna. Men vældigt synd på algerna och repor.
Ointressant info.Intrycket av Kattegatt kan ha påverkats lite av viss osæmja men betyget blir ændå så bra.
#13 - 26 juni 2010 23:37
lilleulv skrev:
Finns även ett terrarium utanför Billund

Tack för tipset hörrödudu. Du står numera med på våran svartalista. Efter lite letande hittade vi dit. Bilden på väggen var svår att missa så pulsen ökade inför vad som dolde sig innanför väggarna.
Betyget blir dock svårsatt. En kille på gården talade om att det tyvärr var nedlagt.... Pulsen sjönk som i fritt fall till vanlig nivå. Men vi fick iaf något att garva åt. Vi hade planerat färdvägen dit så en blind skulle kunna hitta dit, nästan. Kan man kalla det antiklimax tro.
#14 - 26 juni 2010 23:59
Ett lite synd exempel på repade rutor i Grenå
Måste visa husbilens huvmotiv förresten

Annons