om det nu inte är farligt skulle jag tro att det går bra men du kan ju tänka på att det är plast (iaf som jag minns det) så jag skulle tro att det flyter, kan ju alltid bygga ett isberg av lego, dock skulle den stora tyngre sidan säkerligen flyta uppåt pga lyftkraften. bered dig på att silicona fast det i en platta av någotslag så det sitter kvar på botten.
// SeanChai
Lucas_no1
#6 - 22 november 2005 16:34
legohus på botten kanske vore något att leka ancistrus malar i! *s*
[QUOTE=SeanChai]...jag skulle tro att det flyter...[/QUOTE]
Jo det flyter verkligen! Men det är inte så mycket plasten i sig själv utan legobitarnas förmåga att binda en luftbubbla inuti sig.
Enda sätten att komma runt det är att bygga ihop huset *under* vatten där man skakar ur luften ur varje bit upp-och-ner eller sätta fast det på plattor som sätts under mycket grus eller någon sten.
Skulle vilja se en bild på ett legoakvarium.:p Hade det funnits bitar i olika bruna nyanser skulle jag provat o bygga en bakgrund också.:D Men det kanske finns.
[QUOTE=kaj.p]Skulle vilja se en bild på ett legoakvarium.:p Hade det funnits bitar i olika bruna nyanser skulle jag provat o bygga en bakgrund också.:D Men det kanske finns.[/QUOTE]
Det finns faktiskt :) bland annat vissa större toys affärer har det, annars skulle jag tro att man kan beställa det genom panduro :)
jag tänkte låta pojken bygga och sedan "bygga om det" under vatten och bygga ut det längst med botten så man kan lägga sten på kanterna för att hålla det på plats:)