Någon här som har installerat LED i lysrampen? Tänker i första hand på blått ljus för lite snygg månskenseffekt. Såg några på iFokus som hade det och Youtube kryllar av inspirerande videos.
" target="_blank">Eidesdotter skrev:Woah, slow down, nu talar du till en tekniskt utvecklingshämmad här... Jag vet bara att man kan köpa LED-"remsor" och på något sätt fästa i sin lysramp. Hur det ska kopplas är jag totalnovis på. Men du får gärna försöka förklara.:D
Eidesdotter skrev:Rödtoppen: tack, det såg enkelt och bra ut.:D
bong: Tack för insatsen! Jo, min far är duktig på sånt, får fråga honom. (Jag måste få skryta med att jag var bäst i klassen på att löda på tekniklektionerna i 7:an, men det var ju 22 år sedan.......[:-10] Och förresten äger jag ingen lödutrustning. Fast det gör ju pappa...:))
Jag tar med mig din beskrivning till den gode fadern, så får vi se om det blir användbart. Men jag vet fortfarande inte vad en drivare är.........![:o]
SuperAquaMan skrev:Det finns PowerLED på clas ohlsson. Dom kostar typ 370:- för 3 st med 1W lampor i ett set med drivare. Och vill man koppla på med mer (max 6 st) så kostar lösa LED 119:-
Jag har själv sånt i mitt kar. Var busenkelt att koppla in. J
ag tycker iof kablarna kunde vart längre så man kunde haft dom längre isär men är man lite händig så är det ju bara att skarva och förlänga.
Här är bild på mitt kar med belysningen
http://img710.imageshack.us/img710/359/20091202045.jpg
Saturnus80 skrev:Det var riktigt snygg belysning, har du det som natt belysning?
Ja.. det går 2 timmar efter att vanliga belysningen slocknat. Jag hade velat ha någon sorts rör runt LED´n som gör att det blir mer spotlighteffekt på dom.
SuperAquaMan skrev:Ja.. det går 2 timmar efter att vanliga belysningen slocknat. Jag hade velat ha någon sorts rör runt LED´n som gör att det blir mer spotlighteffekt på dom.
SuperAquaMan skrev:Linser? ingen aning. Jag tänkte mer ett rör som går ner 5-6 sm från lampan som gör att det blir som en helt rak stråle genom vattnet istället för att det sprids över vattnet.
jag kommer nog inhandla 2 lampor till när jag flyttar över dom till stora karet.