Förstår inte riktigt vad du menar.
Zoopet har EN huvudsida och den har du alltid hittat på zoopet.com.
När vi skall göra större förändringar i designen etc så kör vi med en testsida, som har en annan adress. På denna testsida kan sedan olika "testpiloter" testa olika funktioner och i denna tråd ge förslag på ändringar av såväl innehåll som designen. Denna sida är dock ingen riktig sida utan bara ett tomt skal med en framsida. När sedan testandet är klart och allt är utprovat, så blir testsidan det nya zoopet och den kommer då att flyttas över till zoopet.com.
Vad gäller adressen till testsidan så användes inför detta test i början adressen zoopet.se, men eftersom uppenbarligen en del hade denna adress som huvudadress till zoopet, blev det en del komplikationer. Vi ändrade därför testadressen till en helt annan adress för att inga missförstånd skulle uppstå.
Så nu länkar såväl zoopet.se samt zoopet.com till det riktiga zoopet.
Nu förklarade jag uppenbarligen dåligt vad jag hade i tankarna!
Jag menar att den sida som man kommer till via zoopet.se ska vara en sida som framförallt är inriktad på att presentera zoopet för den som kommer dit för första gången, eller som besöker zoopet väldigt sällan.
Det gäller ju att fånga in förstagångsbesökaren på 12 sekunder!
Om man gör en sådan första sida så har vi gamla veteraner förmodligen inte så jättestor nytta av den, så därför finns det en "andra sida" där det finns mer av funktioner typ, inlägg sen förra besöket, röstning av månadens bilder, senaste annonser, senaste blogginlägg mm.
Jag tror inte att en förstagångsbesökare har samma informationsbehov som en trogen zoopet läsare. Utan snarare har ett behov av att få veta vad är zoopet, vad finns det, tror att mycket fokus ska läggas på artbeskrivningar och eventuellt mer generella artiklar. En mer renodlad annons sida helt enkelt.
Men som jag skrev i början, det är en tanke boll jag kastar upp för att se hur den landar:)