Lavasten + L-malar?

#1 - 2 april 2007 09:55
Fungerar denna kombination? Jag skulle så gärna vilja ha lavasten i mitt akvarium, men jag vill inte att mina L-malar ska "skära" sig på dem när de letar efter alger eller bara simmar runt.
#2 - 2 april 2007 10:07
jag hade ett par klunsar lavasten. Ingen av fiskarna verkade gilla dem så jag har bytt ut dem mot växter o redmoore-rot istället. Malarna jag har är ancistrus och panaque maccus. De satt aldrig på lavastenarna. Vad jag märkte så var de ingen som skadade sig på dem.
#3 - 2 april 2007 18:29
mina ancistrus älskar mina röda lavastenar... de sitter där jämt och gömmer sig i hålor och sprickor...
#4 - 3 april 2007 11:58
mina ancistrus älskar mina röda lavastenar... de sitter där jämt och gömmer sig i hålor och sprickor...

Har du träbitar i akvariet också, och malarna föredrar ändå lavasten?
#5 - 3 april 2007 22:02
nä jag har malawis så de har att välja på antingen lavasten eller dragonstone... de verkar föredra lava... ^^
#6 - 3 april 2007 22:09
nä jag har malawis så de har att välja på antingen lavasten eller dragonstone... de verkar föredra lava... ^^

Ok, men då måste det ju inte betyda att de älskar lavasten. De kanska avskyr dragonstone och sitter på lavastenen i brist på annat.
#7 - 4 april 2007 15:29
jo det har du rätt i... jaja.. de har inte så mycket o välja på, nån stock kommer där inte ner i mitt akvarium!!
#8 - 5 april 2007 00:51
jo det har du rätt i... jaja.. de har inte så mycket o välja på, nån stock kommer där inte ner i mitt akvarium!!

Vet inte om det stämmer, men någon sa att ancistrus behöver gnaga på någon lagom mjuk rot för sin matsmältning. Man kan ju tänka sig en liten liten rot som göms bakom stenarna.
#9 - 6 april 2007 08:34
jag har byggt upp med lavastenar runt min pump, blev riktigt snyggt o alla fiskarna älskar det, speciellt malen.. men även grodorna.. haha..
#10 - 6 april 2007 15:28
Dina L-Malar måste ha en rot endå som dom kan gnaga på för deras matsmältning.

samt Djur är inte dumma mena om de ligger massa rakblad i din mat forstätter du äta o tugga sönder rakbladen trots smärtan .... Nä varför skulle en fisk göra de då för

Annons