Lavasten?

#1 - 13 augusti 2004 12:10
Tjena!
Jag hittade just en häftig lavasten här hemma när jag städade.
Går det att skicka ner den i akvariumet eller håller den på och utsöndrar massa skräp?
Och innan jag skickar i den så tänker jag skrubba den och koka den. Behövs det nått mer?

Tacksam för svar.

//MVH Copykat
#2 - 13 augusti 2004 12:47
Klart att du ska använda lavastenen. Gör som du skriver - det räcker gott och väl.
#3 - 13 augusti 2004 13:25
Tack! :D
Alltid bra att fråga innan man gör nått korkat. :)
#4 - 13 augusti 2004 14:05
funkar bra med lavasten, bara du inte har pansarmalar, de kan skada skäggtömmarna på stenen...
#5 - 13 augusti 2004 15:53
Aj då! Jag har 10 st. pansarmalar! Fast den här stenen är väldigt rund och har inga vassa kanter. Då ska det väll gå bra?
#6 - 13 augusti 2004 16:05
Jag tror inte pansarmalarna "klättrar" på den. Tror inte det är någon fara.
#7 - 14 augusti 2004 14:46
Nu är den i.
Pansarmalarna bryr sig inte det minsta om stenen.
Men däremot brukar min ancistrushane simma in i det djupaste hålet där han precis får plats. Bara hans stjärtfena syns.
Sen ligger han ett tag där och jag har absolut ingen aning om vad han gör. Sen ibland tittar han ut igen, men simmar in igen ganska snabbt.

Jag undrar verkligen vad han håller på med för någon vidare lekgrotta är det ju inte eftersom han knappt kan röra sig. Och att både honan och hanen kommer in samtidigt är helt kört. Han har även ändrat tecknig ganska starkt från gul och brun prickig till nästan randig med en del prickar kvar.
Nån som vet vad det kan betyda?

Annons