Hej!
Man får ta regeln "1 cm fullvuxen fisklängd per 1 liter vatten" med en nypa salt och tänka med sunt förnuft samt tänka logiskt när det gäller fiskmängd. Det handlar mest om fiskstorleken och HUR fiskarna lever. Enligt mig så får du plats med fler fiskar än dina 10 neontetror som är en stimfisk. Hur stora är de? 2-3 cm långa va?
Om vi säger att de är tre centimeter så ska de alltså ha 30 liter vatten som absolut minimum, men självklart är detta för lite, eftersom de är en stimfisk som vill kunna röra sig på en lite större yta.
Men sen får man tänka på: Vilket vattenområde i akvariet lever neontetrorna i? Du får plats med några otocinclus eftersom de lever på botten, på växterna och på akvariets väggar.
Enligt mig får du också plats med några guppy, helst endlers guppy ELLER regnbågsfiskar (välj en av dessa arter), då de simmar lite överallt i akvariet, medan neontetrorna simmar mest i akvariets mittenskikt.
Men sen är det absolut fullt. Tänk också på att guppy förökar sig, så en hane och två honor räcker absolut i början.
Men jag skulle avråda från otocinclus just eftersom det är MYCKET känsliga fiskar. De är ofta viltfångade och stressade om de inte varit i fångenskap en längre tid. De kan också ha svårt att vänja sig med att äta algtabletter och därför svälta ihjäl.
Om du vill ha en bra algätare, köp hellre en "Pitbull pleco", parotocinclus jumbo på latin. Men var i så fall noga med att det är exakt den arten du köper, för många andra algätande malar liknar denna men de blir mycket större och för stora för ditt akvarium.