Jag köpte i onsdags 8st svart neontetra, riktigt snygga. jag gör allt man ska göra då man lägger ny fisk i akvariet.
på kvällen syns fiskarna inte till, de är spårlöst försvunna, jag tänkte ahh de har säkert gömt sig.
dagen efter är de alla döda. samma kväll dör flera av mina egna fiskar. dagen efter dör inga. sen dör det fler mm.
från onsdag-torsdag tills idag har jag förlorat fisk för över 1000kr
8 svart neontetra
13 neontetror
2 silverhajar
1 praktbotia
1 fembandsbarb
1 kopparbarb
1 guldancistrus
1 L052 (300kr bara den)
4 moskitotetror
med mera. fler kommer säkert också dö.
för att komma till saken.
idag gick jag till djurmagasinet där jag köpte tetrorna. innan jag berättade något frågade jag om deras svartaneontetror var kvar. då sa tjejen att de hade dött av något skäl. de var inte säkra på varför. det fanns inga yttre tecken på sjukdom lr liknande.
då sa jag att mina också dog och vad deras död resulterade till.
de erkännde alltså att något var fel på deras fiskar som jag köpte. men de står inte för förlusterna. det enda de kunde göra var att betala för de fiskar jag köpte. alltså tot 112kr......... men resten då? mina förluster? mina fiskar som jag verkligen tycker om och bryr mig om då, vad händer med dem?de som dött, förlusterna??
de sa att de inte kan göra något. Asså ja fattar detta med fiskgaranti. alltså om de fiskar jag köper av dem dör inom 1 vecka så får jag ersättning... men om deras fiskar jag köper är sjuka och dödar mina fiskar då? vad fan händer då? ingenting enligt dem själva...fan vad ansvarslöst asså. de är så jävla tråkigt det här. jag vet inte ens om jag vill fortsätta syssla med denna hobby pga detta. det är ju löjligt !!!! 112kr leder till en förlust på över 1000kr, utan att det är mitt fel. och de tar inte ens ansvar !!!
jag börjar koka alltså. jag bryr mig inte om pengar när det gäller min hobby, beviset på detta är att jag spenderar minst 1-2tusen per månad om inte mer på min hobby. pengar är inga problem...men i detta fallet är det pengarna som får mig o bli förbannad. jag känner att jag blivit blåst på 1000kr av dem.
vad kan jag göra asså?