Jag skriver en fråga och den som skriver efter mig svarar på frågan och skriver en ny. Visst behöver vi en ny lek? :rolleyes:
Hur gammal är du?
beror på brott och hur många, Alla har väl gjort något felsteg, men jag skulle aldrig anställa en som har gjort grovt brott. Eller sexbrott.
Skulle du anställa en straffad?
Vad skulle du göra om du fick all makt för sverige en dag??
nej de har ja inte för ja äter upp alla mina pennor.
solbacka skrev:Oj det är faktiskt lite svårt, finns många fina fiskar... men jag måste säga diskus har helt snöat in på de :D.
Var vill du resa om du fick välja vad som helst och hade obegränsat med pengar? (och hade fiskvakt :D)
DjurgårdenDefenseman skrev:Akvarie söt, dyka salt.
Vilket är det bästa hockeylaget enligt dig?
Dykning och skärgårdenHealena skrev:Saltvatten - för bad :D
I akvarievärlden - sötvatten!
Vad har du för övriga hobbyer? Förutom "akvarievärlden"?
Här blev det fel lek och jag bara hänger på.Mumin skrev:Den som förbjuder en att gå mot röd gubbe.
Skidor eller skridskor?
Trollsvans skrev:Nåt asiatiskt (resturang).
förkyld: jobb/skola eller stanna hemma?
NIC skrev:Självklart! Det ska inte vara lätt... :)
Vadå fel lek? Vad är detta för lek då??
oskarwallin skrev:Papegoja :)
om du fick vad som helst i hela världen vad skulle du välja? men endast 1 sak och du kan inte sälja den för att få en annan grej ;P alltså en SAK inte typ bli president eller något sånt
Trollsvans skrev:Horisontellt.
Har jobbat som matros på den båten. Mina barn går i skolor i Vallentunaoskarwallin skrev:Täby kyrkby, Har min körskola i Åkersberga... jag brukar bada på en strand i Åkersberga där rödlöga går från...
Hur många liter akvarium har du hemma?
RÖDLÖGA skrev:Har jobbat som matros på den båten. Mina barn går i skolor i Vallentuna
Som mina barn. Två Bälstabergsskolan En iHjälmstaskolan och en i Hammarbacken. Fast det är bara två som är mina egna.oskarwallin skrev:najs jag bor i vallentuna varannan vecka :) :) Västra bällsta
RÖDLÖGA skrev:Som mina barn. Två Bälstabergsskolan En iHjälmstaskolan och en i Hammarbacken. Fast det är bara två som är mina egna.
Naugthy skrev:5-10 allt söt och salt fast pappa får ta hand om salt xD
gillar du banker?
oskarwallin skrev:SOOOVA!! har sovmorgon till kl 9.30 :)
gillar du bilar? alltså e du intresserad utav dem?
almost_jocke skrev:Windows
vad är det värsta buset du gjort i skolan?
Radioaktiva Räkor skrev:Kål- och morotslåda!
Smällare, bra eller anus?
JojjeN skrev:Var det verkligen såhär frågorna skulle ställas? Tror inte trådskaparen menade riktigt så. ;)
Dock gillar jag inte öppna kar, där fiskar kan ligga på golvet.
Vad tycker nästa person om tigerbarber?
Bowman skrev:Fin L-mal.
Favorithobby utöver akvarier?
Trollsvans skrev:
Om du fick vara ett djur, vilket skulle du vara då? (gärna motivering, sånt är skoj)
Jenny054 skrev:Varför börja du med akvarium?
Link_Mag skrev:
höja åldern för EU-moppe bra ir anus?
Link_Mag skrev:Ericsson ofc! Nokia e ju från finland :p nej men eriksson gör bättre musikmobiler tycker jag själv.
laptop ir statisonär dator? varför då?
hampelurum skrev:Absolut inte!
Är du vidskeplig?
Nubi skrev:Sätter igång kaffe, (sover med pyjamas)
Vad föredrar du, att Dammsuga eller diska?
casperigranarp skrev:guppy
vad är ditt stora mål i framtiden?
Nubi skrev:Ingendera, blir alltid lika missnöjd när man äter ute, eller får hem FEL beställning.
Äta en halvuppäten hamburgare som du hittar på marken eller slicka på tunnelbane handtag
Nubi skrev:Om man måste välja Staffe :) (inte ngn hundras som skulle orka med mig *skratt*)
Parkinsson eller alzeimers? (stavning)
casperigranarp skrev:inomhus eller utomhus?
casperigranarp skrev:inomhus eller utomhus?
joelvuo skrev:Blå-gult, inga påhoppningar nu. Jag har läst om dom och tycker att det låter bra, jag har ingenting emot invandrare men.. för Sveriges skull.
Rå eller gravad fisk?
Yes!
Mick13 skrev:Jag frågade efter vilket block inte om du var rasist eller inte vilket för övrigt är ett krav för att kunna sympatisera med SD. Så frågan går om [:(!].
Rött eller blått den 19september
Johanski skrev:Sympatiserar absolut inte med SD på något sätt alls, men rasist måste man inte vara för att rösta på dem.
Sen tycker jag du ska läsa lite mer innan du bestämmer dig, Joel ;)
Vi har ingen yttrandefrihet i Sverige. Tänk efter lite så inser ni nog.
on topic
Fan, gillar ju båda. Får bli rå fisk då. Sushi :D
Hummer eller oxfilé?
gladhertha skrev:Jag skriver en fråga och den som skriver efter mig svarar på frågan och skriver en ny. Visst behöver vi en ny lek? :rolleyes:
Hur gammal är du?
karrokaja skrev:Första inlägget ber om en fråga och att folk ska svara på den, leken har utvecklats till att man ska svara på 2 alternativ...
Det är skillnad på.
"cykla eller springa" Och "ska du på cykelsemester i sommar?"
Tyckte den ursprungliga frågeställningen var lite trevligare:)
Men det är ju jag
VisualDarkness skrev:Jaha! Håller med dig fullständigt så jag ställer en liten fråga:
Vad heter du i andranamn?
Vimsa skrev:Jag gör vattenbyten med slamhävert och 8-litershinkar *hosthost* Inget high-tech här inte, haha. Funkar rätt bra till 150 liter (och framtida 30).
Vet du vad det innebär att rida lätt? :D
karrokaja skrev:Ja det vet jag;) Men det är lite svårt att förklarar.... Istället för bumsa i tack med hästens gupp, så spjärnar du emot med stigbyglarna (sitta på hästen växelvis och stå i stigbyglarna växelvis) så att du inte studsar upp och ned som en förvirrad höna... det är jävligt svårt när man rider barbacka:p
Varför man rider lätt är för att underlätta det hela för hästen;)
är du bra på att städa/plocka upp efter dej...
VisualDarkness skrev:Inte lika länge som karro! :p
Är levandefoder djurplågeri enligt dig?
VisualDarkness skrev:Inte lika länge som karro! :p
Nubi skrev:NEJ! Inte om man gör på RÄTT sätt.
skulle du simma med hajar M mat eller utan mat?
VisualDarkness skrev:På jobbet. :p
Kan du nå nästippen med din tunga?
VisualDarkness skrev:Både 60l och 180l (dubbel i sistnämnda) och jag är sketanöjd!
Brukar du färga håret?
Nubi skrev:Nej jag kan laga mat och det smakar gudomligt :D så ingen salt vid bordet (Om ingen frågar efter salt)
Vilken kroppsdel skulle du kunna tänka dig att att skänka bort?
GlasMarie skrev:Haha, första gången jag fått höra att makrame är coolt. =)
Gött o veta, att jag inte är ensam.
Tänker o tänker. Inte mer än att det vore najs o ha. För att komma nära allt vacker under ytan såklart.
Hmm... :confused: Hmmm...
Mest växter under/på vatten än över vatten i din ägo?
Mumin skrev:Nej, riskakor är som att äta kalaspuffar med smaksinnet avstängt, alltså vämjeligt.
Gillar du sudoku?
GlasMarie skrev:Riskex? Vet inte vad det är. Men riskakor är GOTT, och sånt där naturgodis typ Japanmix heter det va är oxå GOTT.
Chansar på ett JA. Äta är gott, äta gott är godare.
Dumt o ha sand i ett räkkar?
GlasMarie skrev:Har en Advent MP5 digitalkamera. Mycket och mycket, allt är relativt. Ibland mer, ibland mindre. Eftersom jag oftast tar kort på mina nymålade naglar så blir det minst var o varannan vecka. Och! Den har tyvärr *ups* badat hos rockorna i kolmårdens tropicarium. Den klarade sig :D Och det är ett effektfullt ljud som avslutning på den filmsnutten som avslutas med det doppet. Har flera gånger försökt ta kort på olika akvarium men dom blir så gott som alltid dååååliga. Gillar att ta makrokort på växter och insekter.
Favoritmusik?
GlasMarie skrev:JA! :D
Förklara? För att jag tycker dom är kul. Dom har gjort så mkt som jag gillar. Inget nämnt, inget glömt.
Favoritårstid?
vickson skrev:Hört på bårhuset:
- Kolla, det sticker ut en räka ur musen på hon som ligger där borta.
- Räka din idiot? Det är en klitoris!
- Klitoris? Men det smakar räka.
[:o]
Mörk eller ljus choklad?
Nubi skrev:Ahahahaahah!!!!!
(Bårhus, jobbar du där??)
Mörk chocklad m en kopp kaffe . Helt Underbart! (Vuxenpoäng oxå).
Cykla cykelvasan ( 9 mil) eller gå barfota på het asfalt i 2km ?
vickson skrev:För att de är så feta så de behöver något som lindrar dunset och fjädrar lite så att de orkar fortsätta gå. Kanske...
Om du skulle uppfinna äckligaste glassen - vilken smak skulle den ha?
VisualDarkness skrev:Kan en kille vika ut sig? Tycker det bara brukar heta "naken" då! ;)
Men annars har jag inte funderat mycket på det men visst, inte är jag så pryd inte.
Fotboll eller hockey?
VisualDarkness skrev:
Varmkorv eller MCDonalds?
Dexter skrev:Hm, pest eller kolera....utav de två alternativen MC Donalds...
Njuter du av rekordsommarvärmen eller är det bara för mycket?
vickson skrev:Räknas trummorna till Guitar Hero World Tour...?
Om du fick vara ett djur för en dag - vilket, var och varför?
VisualDarkness skrev:Mitt rum är KAOS! Det jag är mest nöjd med är mina två affischer, Edmonton Oilers-tröjan, och självklart akvariet! ;)
Brukar du skratta högt framför filmer?
Mumin skrev:Nix, tror att hade de varit här så hade vi märkt det. Tror inte den civilisation finns som har råd med rymdfärder bara för att titta över på en fika eller tjuvkika lite på oss. Håller med Stephen Hawking, undvika alla närkontakter med aliens.
Är helvetet varmt eller kallt?
VisualDarkness skrev:Säkert någon skum *hrrm* barnförbjuden sådan. De brukar mest vara pinsamma för mig! :p
TV-spel eller brädspel?
VisualDarkness skrev:Brandman, fiskar, you name it! Jag visste lika lite då som nu.
Har du någon fobi?
VisualDarkness skrev:- Dromedar, jag har en puckel....
Han är den överlägset charmigaste!
Vilken är din favorit bland geometriska figurer?
VisualDarkness skrev:Jordgubb, fast ett svårt val!
Hur många timmar spenderar du i snitt dagligen med akvarier?
VisualDarkness skrev:Kinesiskt äter jag inte ofta utan mer Thai. Då blir det oftast något med stark gröncurry eller eller Pad Thai.
Är du duktig på att dona i hushållet? (Tvättar kläder i maskinen nu :p)
vickson skrev:Jo om det är vanlilj el choklad så är det ok. Men goare är att blanda vaniljglass med coca cola - yammi.
Vågar du titta på rysare ensam på natten?
VisualDarkness skrev:Transparent, tycker det är snyggare hel enkelt.
Spelar du något webb-baserat spel?
eriahl skrev:Kan knappt stava till det.
Söt eller slatvatten? Varför ska man välan oxå fråga då
Sumthing skrev:Ja, det är oundvikligt, mina fiskar står brevid spegeln så :)
Sommarhetta eller vinterkyla? Varför?
Mumin skrev:Regnbågen har bara åtta färger av Peter Pohl och Daughter of time av Josephine Tey. Kan helt enkelt inte välja. Läser alltid, och då menar jag alltid och har ett enormt bibliotek med älsklingsböcker.
En bok som gjort dig riktigt besviken?
vickson skrev:Inga alls förutom att fotsätta läsa sagan om isfolket (är på bok 8 av typ 40-50). Och åka och fiska - och förhoppningsvis få upp nån fisk. Och så få alla fiskar i akvaret friska hoppas jag så man kan börja njuta. Men annars inget.
Otäckaste karusellen du åkt?
Klotte skrev:Ett ytterfilter som sprack så det bara plaskade om fötterna på morgonen när jag gick upp. Fick kasta ut hela linneskåpet på golvet för att suga upp vatten, men som tur var hade det bara runnit ut ca 100-150 liter. Det var ett 720 liters med sköldpaddor så hade bara 350-400 liter ca i det.
Roligaste fisk i ditt akvarie?
Avendesora skrev:kulspets, blyerts går bara av eller behöver vässas.
bästa bok du läst?
Mumin skrev:Aldrig i livet, jag får svindel av att stå på en stol.
Vågar du krypa i en trång grotta?
VisualDarkness skrev:Självklart! Ingen klaustrofobi här inte, kan inte minnas mig fått panik av det en enda gång.
Är du en prylnörd?
Mumin skrev:Inte ett dugg! Snarare otroligt krass. Börjar nån jollra om solnedgångar får jag tråkigt.
Vilket är ditt tidigaste minne?
Mumin skrev:När mina tonåringar kommer och ger gamla mamma en spontan kram, lite i smyg förstås!
Är du stressad, och i så fall av vad?
Dexter skrev:Ja, flera gånger. Jag är småbarnsförälder....;)
[QUOTE]Ja men barn har inte så stor maginnehåll som en fullvuxen person....*:S Jag vill inte bli föräldrer
hmm... sean banan på Grönan i lördags
VisualDarkness skrev:Tält är mysigare än en burk på två hjul. Tält känns nära naturen medan en husvagn är en trång bostad på två hjul...
Mörkt elle ljust bröd?
Mörkt mustigt bröd sätter fart på min finska gener! :p
vickson skrev:Om du fick fantisera vilt utan några som helst begränsningar - vad skulle du helst av allt göra då?
Jag skulle lära mig att rida och sen resa på hästryggen på olika ställen över hela världen.
Nubi skrev:ehmm...Har flera saker.
1. Bil resa genom hela USA. Viktigt att det ska vara en Ford Mustang :) old school
2. Bo i Brasilien i ett helt år.
3. Åka och besöka alla världens underverk :)
4. AUSTRALIEN + Nya Zeeland (samtidigt tatuera in en snygg maoi tatuering i australien eller Nya Zeeland)
Nubi skrev:ehmm...Har flera saker.
1. Bil resa genom hela USA. Viktigt att det ska vara en Ford Mustang :) old school
2. Bo i Brasilien i ett helt år.
3. Åka och besöka alla världens underverk :)
4. AUSTRALIEN + Nya Zeeland (samtidigt tatuera in en snygg maoi tatuering i australien eller Nya Zeeland)
Men svara snabbare än mig som kör pekfingervalsen då.
Mumin skrev:Te i glas!!
Jag tycker det är roligt att läsa, träffa vänner, hitta på hyss och vara med min familj. Det låter tråkigt nedskrivet men jag har faktiskt roligt varenda dag!!
Har du några syskon?
En storebror, som just nu berättar om sina tågbanor, vilket är vad han tycker är roligt.
vickson skrev:Jaaaa! Alla Fablarna t ex. Just nu - nej inte helt beroende men jag ägnar måååånga timmar framför Puzzle Quest 2.
Hur ser bra kantarellställen ut - och var trivs de inte alls?
(jag hittar aldrig svamp och behöver desperat få veta.)
sandrorita skrev:badar inte så mycket, det beror helt på vilken tempratur det är på hösten. Nu är det perfekt badväder. :)
Har du buggat någon gång? :p
Mumin skrev:Gillar också blått bäst.
Tänker du göra något med äpplen i höst?
Blir nog mos, must och några påsar äppleklyftor i frysen.
Mumin skrev:Nja. gillar inte att dra mig särskilt länge, men jag vil inte vakna tidigt!!
Vad gillar du för pålägg på mackorna?
Allt utom kryddost.
Oscar Martinsson skrev:Fråga:
Om du har hund; Vilken ras?
Om du inte har hund; Vilken ras skulle du vilja ha om du skaffade hund?
Svar: jag har ingen hund men om jag skulle skaffa en så skulle jag valt golden retriver eller scheltie.
Miliimli skrev:Ung och dum, även lite full, i skogen typ 50 m från parkeringen där ALLA är på en ungdomsdans....[:o]
(Och hannes, du ska svara själv också!!)
Gråter du när du ser på film?
Ja, och det är enormt störande! När blev jag så blödig?? Kan varken se happy endings eller något sorgligt...
Miliimli skrev:Höst, jag älskar höst. Allt bra har hänt på hösten :p
(Föresten hur i all världen märkte ni inte vad som skedde under täcket??!)
Vad har du för dator?
Jag har en Asus eee pc. Behändigt format, but it's killing my neck!
Miliimli skrev:Hahah! :D
Frukost. Är egentligen inte hungrig på morgonen, men äter för att man ska äta... Sen om det är papper eller smörgås jag äter skulle vara sak samma för mig :p Men oftast blir den en smögås, med smör men utan annat pålägg och ett glas vatten till.. Varför fixa till det när det är sak samma liksom?
Och nu glömde du svara själv igen!
jag jobbar som VVS-ingenjör/konsult . Sitter o gör beräkningar o ritningar till nybyggen. alt inom vatten,värme,kyla,ventilation etc.Vad har du för jobb?
Jag studerar marknadsföring, och de senaste 3 åren har jag arbetat som badvakt på somrarna.
Mick13 skrev:Skall ner o ta en pott aglögg nu efter detta och rimma klappen till företagets jul fest. I morgon blir det julbord på en herrgård =) Klart mans kall börja i tid med julmaten men släkten kunde stanna hemma hos sig..
Stor jul baluns med hel tjocka släkten eller mer intimt med bara de närmsta??
Det lilla opretentiösa jul firandet för min del.
Nubi skrev:Föredrar en STOR julbaluns med tjocka släkten i Brasilien sol och 30grader varmt, (aldrig firat jul med släkten i Brasilien)
Sparar du pengar för att shoppa loss på mellandagsREAN eller shoppar du loss innan?
VisualDarkness skrev:Japp:D:
Har du varit på någon julskyltning?
Jag kom just hem men det var inte så mycket speciellt här...
VisualDarkness skrev:"Jag VILL ha en Elefantofon!!", en sådan kan du få. ;)
Att jag får jobba ikväll! :D
Trivs du med din sysselsättning? (Jobb, studier etc)
Jag skulle väldigt gärna vilja göra NÅGOT!
Mumin skrev:178 centimeter.
Vart ska du åka på semestern/sommarlovet?
Nasso skrev:Riktigt bra grejer. Har inte sett helgens gala ännu men jag jobbar på det. Ser fram emot maineventet!
Har du någon annan hobby förrutom akvaristik?
Mumin skrev:Extremt stor, 45 faktiskt!
Vad äter du till frukost?
Jag äter fil. müsli, macka och te.
freddi36 skrev:roligaste: när man ser att fiskarna trivs, t.ex när dom leker.
jobbigaste:ja, det är absolut när man får en sjukdomm i karet eller när en av fiskarna dör.
vilken är din favurit akvarieväxt?
rasermusen skrev:Japp! men inte min klass (ibland) liiite stökig :)
Har du sett på bio den här månaden...?
Hugge skrev:ett halvt kilo. Jag växer fortfarande.
Vilken är din favoritsport?
hannesc skrev:( ja skulle jag nog)
bra fråga. katt tror jag. är ingen kattmänniska så skulle nog ha minst problem med att äta dom.
att kissa med ögonen eller tänder av gräs? båda resten av livet.
Rebah skrev:Pistage eller cashewnötter?
Rebah skrev:"What Mythical Creature are you?Your Result: Nymph
Nymphs are known for being extraordinarily beautiful. Unlike other mythical creatures, Nymphs are completely unselfish and do not always realize their beauty. Because of this naivette, they are easily taken advantage of. Nymphs are quite innocent and devoted. They have one main passion in life, and devote themselves to it. As a Nymph, you are pure of heart, playful, and very free spirited."
Och jag som hade tänkt säga näcken :confused: Oh well!
Fabel skrev:Har du gjort ett test på nätet och i så fall vad är adressen?
fredde85 skrev:Vita prick
hur skulle du vilja styra ett land?
rasermusen skrev:Hmm.. Bada (?) Måla gör jag också!
Vad köpte du senast?
ettfettbranamn skrev:datorn.. fast helst av allt skrota hela skiten och återgå till att grilla nyss ihjälslagna djur över öppen eld och tälja pilar..
sparkdräkt eller kostym, för evigt?