Lär dig grundläggande fotografering...

#1 - 10 december 2003 10:19
Jag vet inte om det är lämpligt att "sälja" saker på detta forum, men det är inte direkt så att jag tjänar några pengar på det och eftersom det verkar finnas en hel del frågor om fotografering så vill jag kunna erbjuda följande:

För nått år sedan höll jag kvällskurser i kamerateknik och bildkomposition och skrev ett häfte på ämnet. Det tar upp allt som har att göra med bländare, slutare, objektiv, zoomobjektiv, rörelseoskärpa, skärpedjup etc. Det tar även upp grunderna i bildkomposition, alltså hur man skall placera objekt i bilder för att skapa en harmoni. De mest grundläggande kunskaperna kan göra otrolig skillnad i de enklaste bilder, även akvariefoto.

Jag skulle kunna sälja häftet (som är på 20-30 sidor nånting) för 60kr + porto om det finns intresse. Det finns ju böcker att köpa också, men de är ofta krångliga och dyra. Detta häfte tar upp precis det du behöver veta.

Om du är intresserade, maila gärna viktor@bilderavljus.se så skall jag förklara vad ni kan göra för att köpa det.

Om detta anses som kommersiellt mumbo jombo skulle jag inte bli arg om det togs bort från forumet ;)

Saludos,
Zaphi
#2 - 10 december 2003 10:29
Jag tycker det verkar vara ett kanonbra initiativ! Hur mycket är teknik och hur mycket är komposition i häftet?
#3 - 10 december 2003 10:32
Det är väl 50/50 ungefär skulle jag tro, jag har det inte framför mig här på jobbet... Lite mer teknik är det nog..

Saludos,
Zaphi
#4 - 10 december 2003 10:47
Perfekt! Har redan mailt.... [:)]

/heeke

Annons