Ännu en dag med -33 grader, eller rättare sagt det var den temperaturen när jag var ute med hundarna i morse. Nu har solen tittat fram och gjort att tempen har stigit till -28 grader.
Har i lite drygt en vecka suttit och längtat tills det blir varmare ute och man åter kan börja skicka växter med mera med posten. Är så sugen på några nya växter, räkor och fler äppelsnäckor och i de flesta affärer är de ju hutlöst dyra.
Fördelen med den här temperaturen är ju att man blir sittande desto mer framför akvarierna. Det känns inte så inspirerande att gå långpromenader med hundarna eller börja flytta hästens grejer till det andra stallet. Hoppas bara att det hinner bli varmare innan helgen då jag ska flytta hästen. Ska ju rida honom till det nya stället och det är en bit dit... Annars får jag rida i skoteroverall :p Det funkar det också även om det är betydligt bekvämare om det är varmare ute så att man slipper klä sig som en michelingubbe.
Cikliderna får iaf ett nytt "hem" på fredag. Då ska jag lämna in dem på en affär som har lovat att ta emot dem. Återstår att se vad jag kan få för dem. Han sa att vi skulle göra en deal om byte av fiskar. Ska som sagt bli intressant att se hur många fiskar jag kan få för dem. Mina förhoppningar är inte så höga. I första hand ska jag utöka tetrastimmet innan deras flytt till ciklidernas kar. Längtar efter att få flytta dem till större :) Har aldrig gillat ciklider men tog ju som sagt emot de här när jag fick låna det stora akvariet av en granne. (De vill inte heller ha cikliderna förstås och gav klartecken att jag gav bort dem). Kommer att få fortsätta låna deras stora kar i åtminstone ett år till, troligen flera år då de inte vill ha det i lägenheten så länge barnen är små.