långt men lågt akvarium

#1 - 9 april 2013 21:35
Hallå gott folk..
tänkte nu fixa ett kar som ska få plats på en byrå där väggen lutar ut över, vilket begränsar höjden på karet.
har tänkt mig i cm 110*40*25 i höjd, vad sägs om de ? kan nog bli intressant att få till något bra på den bergänsade höjden..
har ni tips på några trevliga fiskar som kan gå i detta eller tips på hur man ska inreda det!?
hade nog tänkt mig hyfsat med vallisneria i ena sidan som följer pumpens ström och lägger sig ut över ytan, vilket då borde göra det lämpligt för små ciklider eller labyrintfiskar ?
ha det göttans
#2 - 10 april 2013 05:57
Sv: långt men lågt akvarium

Ja låter najs. O pansarmalar :-)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
#3 - 10 april 2013 06:20
L-malar. L-397 till exempel. Fast Hannesc förslag om corydoras är inte dumt. Du kan även fylla botten med en hel del löv och ha en jädra massa kuhliålar.
#4 - 10 april 2013 18:43
Jag har ett kar som är 120x70(75?)x27.
Skulle jag vara du så skulle jag välja nån lågt växande bottentäckare kombinerat med lite lotus.
Sen en stadig grupp med Mopani i mitten som stiger ur vattnet med lite orkideer på.

//NiXoN
#5 - 10 april 2013 21:41
hannesc skrev:
Ja låter najs. O pansarmalar :-)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

ja pansarmalar hade nog blivit passande att ha i det karet, och tror du det blir bra med Vallisneria som lägger sig längst ytan eller man sak satsa på annat ?
och har du tips om några andra fiskar som hade passat i bra i ett sådant kar ? :-)

Annons