<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag kan ju inte göra vattenbyten med kallvatten så är det nån som har nåt bra tips på hur jag ska göra?
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
det är väldigt vanligt att akvarister fyller på med kallt vatten för att slippa tex kopparutfall i vattnet.
så byt du 20% med kallt vatten, du drar ner till runt 20C kanske och temperaturen har jämnat ut sig till normalt på ett par timmar, det mår inga fiskar dåligt av. Se bara till att hålla koll på termometern så det inte blir FÖR kallt bara.
><((())°>
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
Hej!
Jag skulle vilja påstå att en del fiskar trillar av pin direkt av den temperaturväxlingen men kanske inte just hans fiskar, ciklider tål ju det mesta, men exempelvis kardinaltetra glöm det ! fixar dom inte.
Så riktigt sant är det ju inte, beror på vad fisk han har.
Mvh Jarinen
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=72032