Långfensmal

#1 - 1 oktober 2005 20:31
:confused:

Jag köpte en mal igår som tjejen i affären kallade långfensmal och att den var ovanlig.

Jag har sökt på nätet efter info om denne mal men inte hittat nåt.

Det ser ut som en vanlig ancictrus men svagt gul och med lååånga fenor. Kanske e den lite smalare än mina andra ancictrusar åxå.

Har nån av er där ute hört talas om en Långfensmal?

Vad är det jag har i akvariet egentligen? :D
#2 - 2 oktober 2005 09:48
Ingen??
#3 - 2 oktober 2005 10:13
Akvarieaffärer är enligt lag tvugna att lämna ut fiskens vetenskapliga namn.
#4 - 2 oktober 2005 10:21
Kan det inte vara någon form av grenmal.
Finns fyra olika i Zoopets arkiv...
#5 - 2 oktober 2005 10:56
Är det inte vanlig ancictrus då? Fast Long fin varianten.
#6 - 2 oktober 2005 13:35
Den här kanske?
#7 - 2 oktober 2005 14:08
jag tycker den där malen var fin!

lider de av sina långa fenor?
#8 - 2 oktober 2005 15:21
[QUOTE=daniel60]Den här kanske?[/QUOTE]

JO där var den!

Fast min är liiiite mörkare än den på bilden.

Åkte tillbaka och frågade på affären och de sa ancictrus long fin, så den första tjejen försvenskade bara namnet på den.

Den ÄR jättefin!... Ser ut som en liten älva när den simmar omkring.
Blev lite förvånad över att den hämtar luft precis som pansarmalarna eftersom mina andra "vanliga" ancictrusar INTE gör på det viset.
#9 - 4 oktober 2005 09:17
Har också ett par sådana. När jag köpte dem så kallades de för "slöjfensmal". Det stod dock det "vetenskapliga namnet" också, men det var inget jag lade på minnet.
Instämmer om att de är otroligt vackra :). "Om du tycker att de är vackra nu, vänta tills de blir stora!" sade säljaren till mig när jag köpte dem :)
#10 - 4 oktober 2005 14:52
[QUOTE=y0da]Har också ett par sådana. När jag köpte dem så kallades de för "slöjfensmal". Det stod dock det "vetenskapliga namnet" också, men det var inget jag lade på minnet.
Instämmer om att de är otroligt vackra :). "Om du tycker att de är vackra nu, vänta tills de blir stora!" sade säljaren till mig när jag köpte dem :)[/QUOTE]

Nu är det ju så att jag inte sett den på ett bra tag... den vill helt enkelt inte synas tråkigt nog.

Får hoppas att den blir lite tuffare å kommer fram lite mer.

Annons