längd

#1 - 17 april 2005 10:30
vad är längden på sniglar man kan få i akvariet? jag har galafall en på o,5 cm som jag hitta i pumpen på mitt guppy hotel den ligger nu i ett yngelakvrie på 4,47 L den damsuger bra men för tillfälett är det inte nåra yngel i det oj just det jag undrar vad för temp den ska ha ca men det är inte nån odling jag gör om det är det ni tror gära svar:)
#2 - 19 april 2005 16:25
Beror på vad det är för snigel du har... hur ser den ut? Hur stor den blir beror på hur mycket mat den får, hur trångt det är mm. Men de flesta som man kan få in via växter och sånt blir knappas större än runt 1 cm. Om det inte är en grävsnäcka som kan bli upp mot 5 cm.... De flesta sniglar är väldigt tåliga och klarar av det mesta vad det gäller temperatur och vattenkvalitet.
#3 - 21 april 2005 18:29
salt verkar fungera bra för att bli av med sniglarna. har försökt koppa in sniglar från ett sötvattens akvarium till ett bräckvattens(ca 0,75% salt) men det gick inget vidare, gör nu ett försök med att höja salthalten med 0.1% per dag. men de minsta sniglarna(snäckorna?) med ett nästan transparent skal dukar under redan vid någon tiondels procent salt.

Annons