Landdel till klogroda?

#1 - 2 april 2006 11:28
Tjo. jo det är så att jag har 2 grodor. en dvärgklogroda och en albinoklogroda.
Undrar om dom behöver landdel? Hade dvärgen i ett akvarium med landdel men han var aldrig där uppe så tog bort det. men tror ni att den stora vill ha det? Han brukar sitta med huvudet uppe över ytan i akvariet när man kollar. tänkte att han kanske ville komma upp? men vad vet jag :P
#2 - 3 april 2006 12:04
Dvärgklogrodan vet jag med säkerhet att den inte vill ha landdel men de ligger gärna o flyter uppe vid ytan. Albinon vet jag inte om landdelen men däremot blir den betydligt större än dvärgen så det är risk att han tar sin mindre kamrat till lunch en vacker dag.
#3 - 3 april 2006 12:12
Dvärklogrodor är ju vattenlevande djur och torkar ut om dom råkar rymma så landdel till den är inget aktuellt men albino vet jag inte heller, men min kusin hade en sån i ett akvarie och hon hade aldrig en landdel och det verkade inte som att den ville ha nån heller för den rymde aldrig. Jag håller med Sara1982 om att din dvärgklogroda sannolikt blir en god lunch nån dag.
#4 - 13 april 2006 17:51
Hej och tack! Jag vet att klogrodan kommer bli stor och äta upp både fiskarna och dvärgklogrodan. men än så länge är den rätt liten, men ska flytta den till större snart =)

Annons