lamrologus caudopunctatus

#1 - 5 november 2006 00:51
Hej en liten snabb fråga bara... Varför gräver mina caudopunctatus som galningar? Trodde inte dom skulle gräva så mycket.. Dom visar inget intresse för alla våra snäckor.. Hur leker dom egentligen? Trodde dom föredrog snäckor...
#2 - 5 november 2006 09:05
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Nu har jag inte denna arten själv men jag fick berättat för mig att de hellre leker i en kruka eller i grottor för de är lite för stora för snäckorna. Jag vet som sagt inte själv eftersom jag inte har dem men det var den rekommendationen jag fick när jag skulle köpa dem. Jag skaffade då en annan art som leker i snäckor istället.[/COLOR][/FONT]
#3 - 5 november 2006 10:29
Jag har även en mängd grottor och även en liten söt kruka.. Så det kan inte vara problemet...
#4 - 5 november 2006 10:31
Är ändå tacksam för svaret lenmar..;)
#5 - 5 november 2006 10:34
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag tror ju i och för sig inte att det är långt kvar till lek om de håller på att möblera om karet. Förmodligen gör de en liten barnkammare :p ?[/COLOR][/FONT]
#6 - 5 november 2006 10:50
Ja det är ju det man hoppas på...:rolleyes: :)
#7 - 5 november 2006 14:42
när jag hade caudopunctatusar grävde de hela tiden... rätt kul med ett 20liters och all sand ligger upp mot baksidan... sen rasar den och då kör de igång igen...

Annons