Lamprologus

#1 - 15 december 2006 00:39
Lamprologus
#2 - 15 december 2006 00:45
Kan man ha Lamprologus Multifasciatus tillsammans med t.ex L. Similis eller L. Brevis utan att riskera korsningar?

Vad rekomenderas för sand? Min sand är väldigt finkornig <1mm. Ska man ha större kruskorn för att underlätta grävandet?
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 17 december 2006 16:15
Det finns en risk för korsningar
Din sand funkar bra

PS: Varför skriver du dina inlägg så underligt - först ett inlägg med bara ett ord, sedan ett helt nytt inlägg (såg det på ett annat ställe också)
#4 - 17 december 2006 20:31
Hej tack för ditt svar!

Jag vet inte om det är dumt av mig att göra så men det är en uppmaning till att diskutera mer specifikt inom Lamprologus istället för att folk bara skriver t.ex "Hjälp mig" och så vet ingen vad det handlar om. Men om det står "Lamprologus" så dras alla som är intresserade av eller har erfarenhet av Lamprologus hit och man samlar allt på ett ställe. Hoppas du förstår vad jag menar!

Vill förresten tacka dig Kjell för dina föredrag i torsdags på Malmö Akvarieförenings möte! Det var väldigt intressant!

PS: Du visade en bild i torsdags på en killifisk du inte visste namnet på. Det var en Nothobranchius Rachovii

MVH Henrik
#5 - 18 december 2006 06:48
Uppmaningen att diskutera Lamprologus ger du genom att skriva "Lamprologus" i rubriken. Ditt första inlägg fungerar inte som ytterligare uppmaning...
#6 - 18 december 2006 11:38
Zaphi skrev:
Uppmaningen att diskutera Lamprologus ger du genom att skriva "Lamprologus" i rubriken. Ditt första inlägg fungerar inte som ytterligare uppmaning...

Jag förstår vad du menar! Men genom att skriva "Lamprologus" i ett eget medelande tror folk inte att det bara är de frågor som jag ställde som ska diskuteras, som man lätt kan tro annars!
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 18 december 2006 12:14
Jag förstår vad du menar! Men genom att skriva "Lamprologus" i ett eget medelande tror folk inte att det bara är de frågor som jag ställde som ska diskuteras, som man lätt kan tro annars!

Nåväl nu tog det 2 och ett halvt dygn innan jag öppnade tråden eftersom rubriken var så svepande;)
Vill man att folk skall läsa en tråd är det en klar fördel att vara mer exakt - t.ex. "Korsningsrisk för snäckskalslekare".

Tack för killitipset:D
#8 - 19 december 2006 09:10
Nåväl nu tog det 2 och ett halvt dygn innan jag öppnade tråden eftersom rubriken var så svepande;)

Vill man att folk skall läsa en tråd är det en klar fördel att vara mer exakt - t.ex. "Korsningsrisk för snäckskalslekare".

Tack för killitipset:D

Jo jag kan förstå att det är lättare att få svar då! Men på detta viset hoppas jag på att bjuda in till allmän debatt och på det viset kanske komma över information och erfarenheter som inte hade blivit nämda i ett konkret inlägg.

Var så lite så:)! Alf och Anita Persson närvarade också vid mötet, de är stora namn inom killivärlden här i norden och kunde nog ha berättat mer:D
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 19 december 2006 09:14
Var så lite så:)! Alf och Anita Persson närvarade också vid mötet, de är stora namn inom killivärlden här i norden och kunde nog ha berättat mer:D

Var tydligen en himla massa besökare där som jag borde känt igen (har ju faktiskt varit hemma hos dom) - uppenbarligen var jag för koncentrerad på mitt[:o]

Annons