Lampor med snyggt ljus till yngeltankar..

#1 - 13 augusti 2005 09:41
Sitter med en yngeltank precis bredvid min pc och det det gula ljuset som flödar ur detta kar äcklar mig en aning.. Nån som vet vart man kan få tag på små lampor med en lilla lampsockeln med gängor e14 som jag tror den heter fast med snygga färger i ?.. Tycker det verkar lite overkill att t5 konvertera ett yngelkar för 199:- som dessutom är helt i plexi.. Hmm.. Det blir nog nano salt när denna kullen är klar.. :)
#2 - 13 augusti 2005 10:22
Det finns ju lågenergilampor med den sockeln, du blir väl inte helt av med det gula men det borde bli bra mycket bättre
#3 - 13 augusti 2005 10:29
Mmm.. Det kan ju funka.. Men helst skulle jag vilja ha nått i stil med deep blue..
#4 - 13 augusti 2005 10:53
Hittade en med E40 Sockel och 20.000 Kelvin.. Men den var på 250W och jag tror att det blir lite varmt i mitt 50L yngelkar.. Framförallt eftersomjag skulle behöva doppa nån cm av glaset för att få plats under kåpan.. ;) Crap.. När skall IKEA satsa på billiga lågenergilampor med bra kelvintal på ?.. Nån förening som kan trycka på ?
#6 - 14 augusti 2005 12:00
Den hade ju vart nått.. Helt klart.. Men 50watt direkt ovanför ytan i ett täckt kar.. Well.. Jag kommer ju inte att behöva nån doppvärmare.. Skall nog ta och prova en sådan lösning.. :)

Annons